حزب الله لبنان تصمیم اسرائیل برای مصادره اراضی فلسطینیان در بیت‌لحم را محکوم کرد

حزب الله لبنان تصمیم اسرائیل برای مصادره اراضی فلسطینیان در بیت‌لحم را محکوم کرد

خبرگزاری تسنیم: حزب الله لبنان تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره ۴۰۰ هکتار از اراضی فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب الله لبنان طی بیانیه ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصاره 400 هکتار از سرزمین‌های فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد.

حزب الله در این بیانیه تاکید کرد که این اقدام رژیم صهیونیستی با هدف یهودی کردن سرزمین های فلسطینی بوده و بر خلاف تمامی قوانین بین المللی است.

حزب الله لبنان در این بیانیه اعلام کرد: اشغالگران صهیونیست همچنان به مصادره اراضی فلسطینیان و الحاق آنها به شهرک های کرانه باختری ادامه می دهند و یکی از آخرین اقدامات تلاش برای مصادره 400 هزار هکتار از سرزمین الخلیل و بیت لحم و انضمام آن به شهرک های "گوش عتصیون" است.

با این اقدام مالکان مزارع که درختان زیتون کهنسال را که خود و پدرانشان از ده ها سال پیش،کاشته بودند،از آن محروم خواهند شد.

پیشتر نیز وزارت امور خارجه مصر تصمیم رژیم صهیونیستی در مصادره 400 هکتار از اراضی فلسطینیان در بیت لحم را محکوم کرد.

اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد 400 هکتار از سرزمین فلسطینیان در اطراف بیت لحم را مصاده کند و به آنها 45 روز برای درخواست استیناف وقت داد.

شهرداری این منطقه که توسط ارتش اداره می‌شود گفته است که زمین‌های مجتمع شهرکی عتصیون در حومه بیت‌لحم را "ملک دولتی" اعلام می‌کند.

همچنین دولت انگلیس ضمن ابراز تاسف از تصمیم جدید اسرائیل برای اختصاص زمین های اشغال شده در کرانه باختری برای ساخت و ساز شهرک های جدید افزود: این اقدام به طور جدی به اعتبار بین المللی اسرائیل لطمه خواهد زد.

پیشتر نیز سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای مصادره اراضی اشغالی فلسطین توسط اسرائیل را محکوم کرد.

گروه حقوق بشری "اینک صلح" در اسرائیل که مخالف شهرک‌سازی در کرانه باختری است این اقدام را "بزرگ‌ترین غصب زمین‌ توسط اسرائیلی‌ها" در سی سال گذشته خوانده است.

حدود 500 هزار اسرائیلی در شهرک های صهونیستی در اراضی اشغال شده فلسطین زندگی می کنند. حدود 2.4 میلیون فلسطینی نیز در کرانه باختری و شرق بیت المقدس زندگی می کنند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان