صالحی و ستاری از گزینه‌های پیشنهادی تصدی وزارت علوم هستند


صالحی و ستاری از گزینه‌های پیشنهادی تصدی وزارت علوم هستند

خبرگزاری تسنیم: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت:از افرادی مانند علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و سورنا ستاری معاون فعلی رئیس جمهور به عنوان گزینه‌های تصدی وزارت علوم یاد می‌شود و بعید می‌دانم که نجفی پیشنهاد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حسینعلی حاجی دلیگانی شامگاه دوشنبه در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از ابزارهای نظارتی مجلس تحقیق و تفحص است، اظهار کرد: یکی از اثر گذارترین بنگاه‌های اقتصادی بانک‌ها بوده و آنها نتوانستند رسالت خود را برای خروج از رکود به کار گیرند.

وی افزود: بانک‌ها بیش از اینکه دنبال تامین منافع ملی باشند، به دنبال منافع بانک مربوط به خود بوده و امروز از بانک‌ها حرکتی رو به جلو در زمینه اقتصادی ندیدیم بنابراین تحقیق و تفحص از بانک را پس از کسب رای اکثریت نمایندگان مجلس انجام می‌دهیم و خود بنده نیز به دنبال تحقیقی پیرامون بانک قوامین هستم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به کمبود آب در شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ، تصریح کرد: در زمان پیک مصرف کسری آب از چاه‌های فلمن تامین شده و اخیرا نیز 70 حلقه چاه توسط آب و فاصلاب حفاری شده که برخی قابل شرب نبوده و برخی نیز نزدیک فاضلاب منازلی است که شبکه فاضلاب ندارند.

بستن آب 5 میلیون نفر کار نادرستی است

وی با تاکید بر اینکه بستن آب 5 میلیون نفر به شبکه تصفیه خانه بابا شیخ علی کار نادرستی است، خاطر نشان کرد: چند هفته گذشته نشت گازوییل در نزدیکی باغ بهادران منجر به قطعی چند ساعته آب شد و آب معدنی هم دیگر پیدا نمی‌شد.
حاجی بیان کرد: تا مشکل زیست محیطی در ارومیه به وجود می‌آید، همه درباره آن اعلام موضوع کردند اما تا به حال ندیدیم که شخصی از فاجعه پیش آمده در زاینده‌رود حرفی بزند در حالی که پل‌های قدیمی اصفهان در حال تخریب بوده و به دلیل بی‌آبی مشکل ریز گردها و تالاب گاوخونی را نیز ایجاد شده است.

12 سال کار کارشناسی در پروژه بهشت‌آباد نادیده گرفته شد

وی با اعتقاد بر اینکه برخی بر اساس سیاست تفرقه بیانداز عمل می‌کنند، تصریح کرد: در پروژه بهشت آباد 12 سال کار کارشناسی انجام شده و ما نمی‌خواهیم حق کسی را ضایع کنیم و خواستار این هستیم که هر استان بر اساس فرمول به حق خود برسد اما یک استاندار 4 مرتبه سراغ استاندار کرمان رفته تا با طرح بهشت آباد موافقت نکند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: طول عمر لوله 30 سال و طول عمر تونل حداقل 100 سال بوده و با لوله آب به صورت پمپاژ و با تونل به صورت ثقلی جریان می‌یابد بنابراین تونل بهتر و به صرفه تر است.

وی در پاسخ خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا آقای نجفی در صورت اعلام از سوی دولت برای تصدی وزارت علوم رای اعتماد می‌آورد یا خیر، گفت: از افرادی مانند علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و سورنا ستاری معاون فعلی رئیس جمهور به عنوان گزینه‌های تصدی وزارت علوم یاد می‌شود.

حاجی اظهار کرد: بعید می‌دانم که نجفی به عنوان وزیر علوم انتخاب شود و مجلس نیز به محض معرفی وزیر پیشنهادی وزارت علوم در کوتاه ترین زمان شخص مورد نظر را بررسی و نظر خود را اعلام می‌کند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم پیرامون نگرانی‌های فرهنگی مطرح شده برای نسل سوم تلفن همراه و اینترنت، بیان کرد: ما مخالف توسعه امکانات این چنینی نبوده اما همان طور که زمانی که حادثه‌ای اتفاق می‌افتد مردم را از آن آگاه می‌کنیم در این مورد نیز وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به  مردم را داریم.

عضو فراکسیون اصول گرایان مجلس افزود: ما این قید را داریم که تا زمانی که خودمان نتوانستیم عرصه ملی را برای فضای مجازی به وجود آوریم نباید حرکتی افراطی انجام دهیم تا فردا دین و جوان و خانواده را مورد تهدید قرار دهیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر رفتار و گفتار چند گانه وزیر نیرو، تصریح کرد: آقای چیت چیان چند نوع صحبت کرده و رفتار چند گانه‌ای دارد و در جلسه‌ای که با حضور استاندار و رئیس مجلس داشتیم اعلام کرد که مشکلی با گلاب 2 ندارد.

وزیر نیرو مشکلی با اجرای تونل گلاب 2 ندارد

حاجی با اشاره به تعطیل کردن عملیات عمرانی گلاب 2 توسط وزیر نیرو بلافاصله پس از موافقت قبلی وی با این پروژه، خاطر نشان کرد: ما 20 محور از  اعمال خلاف یا عدم اجرای قانون ایشان را تهیه کرده و جز محورهای استیضاح آوردیم و به دنبال آن هستیم که اعلام وصول شود.

وی افزود: به دلیل صحبت‌های چیت چیان در برنامه تلوزیونی که سبب تشدید مسائل شد، به کمیسیون امنیت ملی شکایت بردیم.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت کشاورزان شمال اصفهان مانند کشاورزان شرق نگران کننده بوده و 5 سال است که آب به آنها داده نشده، اظهار کرد: موضوع پرداخت خسارت تصویب شده و امیدواریم هرچه زودتر این خسارت پرداخت شود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران به بیان چالش‌های حوزه انتخابیه خود پرداخت و گفت: علاوه بر مشکل کمبود آب مسئله آلایندگی واحد قدیمی تولید آجر، تولید سیانور در معدن طلای موته که گازی سمی و خطرناک بوده، وجود بیش از حد اتباع بیگانه، فقر، رشد بالای طلاق، بیکاری و اعتیاد از جمله مشکلات این منطقه است.

حاجی نرخ بیکاری را در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه انتخابیه خود را بالا بیان کرد و افزود: در این زمینه 300 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده و مراحل تصویب آن رو به انجام بوده اما راه رفع بیکاری به جای صادرات نفت توجه به تولید است.

وی با بیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول اشتغال و رفع معضل بیکاری است، اظهار کرد: اکنون واحدهای تولیدی در شرایط سختی به سر می‌برند و امنیت شغلی وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: پیش بینی من این است که د ولت در انتهای سال با کسری بودجه 7 هزار میلیارد تومانی در پرداخت یارانه مواجه شده و برخی الزامات در پرداخت یارانه مانند پرداخت به تولید و پرداخت به بی‌کاران انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon