راه‌اندازی صندوق حمایت از زعفران‌کاران در دستور کار دولت باشد

راه‌اندازی صندوق حمایت از زعفران‌کاران در دستور کار دولت باشد

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: راه اندازی صندوق حمایت از زعفران، فعال کردن بورس بین المللی زعفران از جمله اقداماتی است که می‌تواند زمینه اشتغال در استان را نیز فراهم سازد.

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: با توجه به وسعت و موقعیت خراسان رضوی در کشور مسئله اشتغال جوانان، اعتبارات استانی، آب شرب مشهد و بودجه زیارت ازجمله مسائل و انتظارات از هیئت دولت در سفر به مشهد است.

وی با بیان اینکه هیئت دولت اشتغال جوانان بویژه جوانان فارغ التحصیل از دانشگاه‌ها را مد نظر قرار دهد، تصریح کرد:هیئت دولت تدابیر ویژه‌ای در رابطه با برطرف کردن معضل بیکاری در استان داشته باشند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هشت درصد از وسعت جمعیت کشور در خراسان رضوی ساکن هستند، گفت: سهم اعتبارات خراسان رضوی از بودجه کل کشور تنها 6 درصد است که این میزان اعتبار با آرمان های اصلی منافات دارد.

وی با اشاره به این مطلب که میزان بودجه زیارت در دولت دهم مصوب و ردیف اعتبارات نیز مشخص شد اما تخصیص این بودجه درحد انتظار نبود، بیان کرد: می‌توان از فرصت حضور زائر در مشهد برای ترویج مباحث فرهنگی و معنوی استفاده کرد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: برای تبدیل شدن مشهد به  پایتخت معنوی جهان اسلام نیازمند تامین زیرساخت‌های مناسب هستیم.

وی همچنین به بازسازی بافت فرسوده حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی نیازمند مساعدت و ورود دولت هستیم.

خسروی با بیان اینکه  مسئله آب شرب مشهد و تربت حیدریه در شرایط بحرانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از انتظارات مجمع نمایندگان استان از هیئت دولت برنامه ریزی عمیق و بلند مدت برای برطرف کردن مشکل آب شرب مشهد و شهرستان تربت حیدریه است.

وی خواستار اهتمام ویژه دولت یازدهم به راه اندازی قطار سریع السیر مشهد – تهران شد و گفت: راه اندازی قطار سریع السیر تهران – مشهد در دولت نهم و دهم مصوب شد بنابراین راه اندازی این مسیر ریلی مورد اهتمام هیئت دولت باشد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: خراسان رضوی در حوزه تولیدات کشاورزی داری رتبه برتر است بنابراین حمایت از تولیدات کشاورزی خراسان رضوی ضروری است و این حمایت نباید تنها شعار گونه باشد.

وی با بیان اینکه یک سوم زعفران کشور در شهرستان زاوه تولید می‌شود، افزود: راه اندازی صندوق حمایت از زعفران، فعال کردن بورس بین المللی زعفران از جمله اقداماتی است که می‌تواند زمینه اشتغال در استان را نیز فراهم سازد.

خسروی با اشاره به این مطلب که 75 درصد ابریشم کشور نیز در شهرستان بایگ تربت حیدریه تولید می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه مدیریت سوء برخی مدیران در این حوزه سبب شده تا محصولات و مواد اولیه به دست تولیدکنندگان نرسد بنابراین در این حوزه نیز نیازمند حمایت دولت در استان هستیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی به وجود بزرگترین معدن سنگ آهن در شهرستان خواف اشاره کرد و گفت: با توجه به ذخایر موجود در این معدن خراسان رضوی می‌تواند به قطب تولید فولاد در کشور تبدیل شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئله حاشیه نشینی در مشهد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیمی از جمعیت استان در مشهد ساکن هستند که از این تعداد حدود 900هزار نفر در حاشیه شهر مشهد ساکن هستند.

خسروی  تاکید کرد: برای برطرف ساختن مشکلات حاشیه نشینی در شهر نیازمند رویکردی جهادی در رابطه با جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon