اعتبارات مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام در کشور افزایش می‌یابد

اعتبارات مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام در کشور افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دامپزشکی کشور گفت: اعتبارات و تعداد پروژه‌های مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام افزایش پیدا می‌کند.

مهدی خلج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: سازمان دامپزشکی بیشتر کارهای بهداشتی انجام می‌دهد و نظارت ویژه بر واکس، سلامت دام و غیره دارد.

رئیس دامپزشکی کشور افزود: خراسان رضوی همیشه عملکرد بهتری نسبت به سایر استان‌ها در حوزه دامپزشکی داشته و دانشکده دامپزشکی، مؤسسه سرم سازی رازی و بخش‌های توانمند دیگر این استان همیشه دارای رتبه‌های خوب بوده و حتی خراسان رضوی فرآورده‌های صادراتی نیز در این حوزه داشته است.

خلج تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید تلاش می‌کنیم تا ارتقای پوشش ایمنی دام را افزایش دهیم و بخشی از پروژه‌های مبارزه با بیماری‌های مشترک دام و انسان را افزایش دهیم و ظرفیت بهداششتی کشتارگاه ها را با برنامه ریزی مناسب بالا ببریم و کارناوال حمل و نقل دام و فراورده های دامی را ساماندهی می‌کنیم و برنامه مشخصی نیز جهت نظارت محکم تر در خصوص فرآورده‌های دامی داریم.

وی تأکید کرد: به دنبال بهداشت محوری و سلامت گرایی در تولید هستیم و تلاش می‌کنیم که این خدمات بیشتر مورد توجه مردم و شاغلان قرار گیرد و بتوانیم محصولی با قابلیت رقابت تولید کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: کشور ما کارخانجات متعدد دامی، واکسن، مواد ضدعفونی و دفع سموم را دارد و افزایش نظارت‌ها و نمونه برداری‌ها از کارخانه‌ها و داروخانه‌ها و کارگاه‌های تولید مکمل صورت گرفته تا به کسانی که دچار مشکل هستند تذکر دهیم و این تذکر به معنای تنبیه و توبیخ نیست، بلکه در جهت حمایت و ارتقاء سطح کیفی و سلامت محصول بوده که نتیجه آن منجر به سلامت کامل مصرف کننده می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon