سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در قالب ۹۹ برنامه اجرایی می‌شود


سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در قالب 99 برنامه اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش در سنندج به سند تحول در نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این سند دارای ۳۱ راهکار است که امسال در قالب ۹۹ برنامه در معاونت‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی اصغر فانی صبح امروز پس از ورود به شهر سنندج و حضور در گلزار بهشت محمدی سنندج با نماینده ولی فقیه کردستان دیدار کرد.

وی در این دیدار با اشاره به نقش معلمان در نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: سکوت، رفتار و حرکات معلمان، جنبه های ظاهری و نوع پوشش آنها در دانش آموزان تاثیرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش به توزیع بیش از 130 میلیون جلد کتاب در بین دانش آموزان ایران اشاره کرد و تصریح کرد: معلمی شغل نیست بلکه هنر است و معلمان باید مفاهیم خود را به بهترین شکل به دانش آموزان انتقال دهند.

فانی به سند تحول در نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این سند دارای 31 راهکار است که امسال در قالب 99 برنامه در معاونت‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش اجرایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید این نهاد خلاقیت محور باشد، افزود: در روش‌های فعال تدریس باید تلاش شود دانش آموزان به سوی هدایت گری ترغیب شوند.

وزیر آموزش و پرورش به تحصیل 12 میلیون دانش آموز در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این میزان در سال های گذشته 19 میلیون دانش آموز بوده است که اکنون کاهش داشته است.

وی به فعالیت 100 دانشگاه فرهنگیان در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: با ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن زمینه بهسازی معلمان و مدیران آموزشی باید در تقویت تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon