تداوم هماهنگی‌های در ائتلاف همپیمانی ملی عراق

تداوم هماهنگی‌های در ائتلاف همپیمانی ملی عراق

خبرگزاری تسنیم: ائتلاف همپیمانی ملی در راستای ادامه هماهنگی‌های داخلی نشستی با کمیته ویژه گفتگو با دیگر گروه‌های سیاسی برای تشکیل کابینه برگزار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، ائتلاف همپیمانی ملی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: کمیته رهبری ائتلاف همپیمانی ملی نشستی با کمیته ویژه گفتگو با دیگر گروه های سیاسی درباره تشکیل کابینه برگزار کرده است.

در این بیانیه آمده است: در این نشست که با حضور حیدر العبادی مامور تشکیل کابینه در دفتر ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف همپیمانی ملی برگزار شد، هیئت رهبری ائتلاف همپیمانی در جریان آخرین رایزنی ها کمیته ویژه با دیگر گروه های سیاسی از جمله اتحاد نیروهای ملی(سنی) و ائتلاف کردستان در زمینه تشکیل کابینه و برنامه دولت آینده قرار گرفتند.

در این نشست ضمن ابراز خرسندی از فضای مثبت حاکم و تلاش هایی که گروه ها وشخصیت های سیاسی برای تسریع در تشکیل کابینه انجام می دهند از تشکیل کابینه در روزهای آینده برای معرفی آن به پارلمان عراق برای تایید آن خبر داده شد.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین تحولات امنیتی را مورد ارزیابی قرار دادند و عملیات اخیر در آزاد سازی برخی مناطق محاصره شده با حمایت نیروهای مردمی و پیشمرگان مورد تمجید قرار گرفت و بر ضرورت افزایش تلاش ها و اقدامات برای نابودی داعش و بازگشت خانواده های آواره به خانه و کاشانه خود تاکید کردند.

همزمان عالیه نصیف نماینده وابسته به ائتلاف دولت قانون اعلام کرد: خواسته هایی که برخی گروه های سیاسی مطرح می کنند عاملی برای تعویق تشکیل کابینه نخواهد بود زیرا توافق میان همه گروه های سیاسی بر خط مشی های اساسی است.برخی گروه های از وجود داعش و اوضاع امنیتی برای پیشبرد خواسته های حزبی و شخصی خود بهره می گیرند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت