هواداران عبدالله برای تظاهرات گسترده آماده شوند

هواداران عبدالله برای تظاهرات گسترده آماده شوند

خبرگزاری تسنیم: والی «بلخ» افغانستان و یکی از اعضای برجسته تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله از هواداران خود خواسته است که برای یک اعتراض گسترده در این کشور آماده شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عطا محمد نور» والی «بلخ» افغانستان و یکی از اعضای برجسته تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله از هواداران خود خواسته است که برای یک اعتراض گسترده در این کشور آماده شوند.

نور در پیامی که بر روی صفحه اجتماعی فیسبوک خود خود منتشر کرده آورده است: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، سازمان ملل متحد و حکومت افغانستان تاکنون نتوانسته‌اند به خواسته‌های تیم اصلاحات و همگرایی پاسخ دهند و روند بررسی آرا ناکام بوده است.

وی در ادامه پیام خود افزوده است: ناظران بین‌المللی از کنار تقلب‌هایی مانند صندوق‌های پُر شده به نفع یک نامزد، با چشمان باز عبور می‌کنند و پاسخ‌شان سکوت است.

والی بلخ همچنین گفته است: برای پشتیبانی از موضع حق‌طلبانه تیم اصلاحات و همگرایی به اقداماتی دست خواهد زد که بتواند حق مردم افغانستان را به ایشان برساند.

عطا محمد نور در پیام خود از کسانی که به گفته وی به تحکیم دموکراسی، تأمین عدالت و توسعه مردم‌سالاری باور دارند، خواسته است که از همین حالا برای آغاز "جنبش‌های سبز و نارنجی" آماده شوند.

والی بلخ در باره چگونگی جنبش‌های سبز و نارنجی چیزی نگفته اما تاکید کرده است که مسئول هرگونه عواقب این جنبش‌ها کسانی خواهند بود که به گفته وی روند انتخابات را با تقلب‌های سازمان یافته به تمسخر گرفتند.

تیم اصلاحات و همگرایی روز گذشته هشدار داده بود اگر به خواسته7های این تیم ظرف مدت 24 ساعت پاسخ داده نشود از روند فنی و سیاسی انتخابات بیرون خواهد رفت.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت