انسان بدون آموزش تبدیل به سرمایه نمی‌شود


انسان بدون آموزش تبدیل به سرمایه نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار کردستان از سرمایه انسانی به عنوان موتور محرکه توسعه جوامع نام برد و گفت: انسان بدون آموزش و فراگیری دانش تبدیل به سرمایه نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و پنجمین کنفراس فیزیک و آزمایشگاه که در مجتمع امام خمینی (ره) سنندج با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد اظهار کرد: استان کردستان امروز میزبان فرهیختگان، معلمان و شخصیت‌هایی است که از سراسر کشور در حوزه آموزش علم فیزیک که یکی از پایه‌ترین علوم جهان است گردهم آمدند.

وی گفت: در دولت تدبیر و امید علم و دانش جایگاه ویژه‌ای دارد و سکان پایه‌ای‌ترین نهاد آموزشی در دست وزیر آموزش و پرورش است.

استاندار کردستان به موفقیت‌های وزیر آموزش و پرورش در دوران خدمت در استان کردستان اشاره کرد و تصریح کرد: ایشان 4 سال از عمر خود را به عنوان رئیس آموزش و پرورش کردستان خدمت کردند و از زمانی که به استان آمده بودند شاخص‌های آموزش و پرورش در این استان را ارتقا دادند.

وی موتور محرکه هر جامعه‌ای را سرمایه انسانی دانست و گفت: انسان بدون آموزش و فراگیری دانش تبدیل به سرمایه نمی‌شود و برای تبدیل شدن به سرمایه مدیون زحمات و تلاش‌های معلمان هستیم که از نخستین روزهای آموزش تا سطح مدارج عملی آموزش عالی در کنار ما هستند.

زاهدی افزود: امروز در عرصه توسعه آنچه که مطرح است توسعه‌ای بر پایه دانش است و امروز صاحبنظران توسعه معتقدند که دانش پایه اصلی توسعه هر جامعه‌ای است و بدون دستیابی به دانش هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند در عرصه دانش خود را نشان دهد.

استاندار کردستان با اشاره به موقعیت استان کردستان در سطح کشور اظهار کرد: کردستان استانی است که شاید در بسیاری از نقاط کشور تصویر مناسبی از جغرافیا و مردم آن وجود نداشته باشد اما کرد‌ها در طول تاریخ ایران همواره مرزبانان شجاعی بودند که در دفاع از این آب و خاک جانانه کوشیدند.

وی خاطرنشان کرد: مردم کردستان در طول دوران دفاع مقدس بیش از 5 هزار و 400 شهید والامقام و بیش از 18 هزار شهید مهاجر در کنار شهدای بومی این استان به دفاع از اسلام و انقلاب پرداختند.

زاهدی از کرد‌ها به عنوان اصیل‌ترین اقوام ایرانی نام برد و تصریح کرد: قوم کرد در هر جایی که باشد خود را ایرانی می‌دانند.

استاندار کردستان به خدمات کرد‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگ و هنر کشور اشاره کرد و گفت: کردستان یک سرزمین فرهنگی است و شخصیت‌های بزرگی در این منطقه تربیت شده‌اند.

وی به خدمات مترجمان کرد به ادبیات فارسی کشورمان اشاره کرد و افزود: بزرگ‌ترین مترجمان فارسی زبان، کرد‌ها هستند که مرحوم شرفکندی، ابراهیم یونسی و محمد قاضی نمونه شاخصی از آن‌ها هستند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon