طرح آل‌سعود برای تخریب مزار پیامبر (ص) و خارج کردن پیکر ایشان از مرقد مطهر نبوی

طرح آل‌سعود برای تخریب مزار پیامبر (ص) و خارج کردن پیکر ایشان از مرقد مطهر نبوی

خبرگزاری تسنیم: یک نشریه انگلیسی در گزارشی نوشت که طبق طرحی که در بین هیئت رئیسه و ناظر بر مسجدالنبی توزیع شده و در مجله رسمی آن منتشر شده است، ممکن است مضجع و قبه مطهر پیامبر اسلام تخریب شده و پیکر مطهر ایشان به یک مزار ناشناس منتقل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت که براساس طرحی که می‌تواند یک نزاع شدید در سرتاسر دنیای اسلام ایجاد کند، مضجع و قبه مطهر پیامبر اسلام، ممکن است تخریب شده و پیکر مطهر ایشان به یک مزار ناشناس در قبرستان  بقیع منتقل شود.

این پیشنهاد مناقشه‌برانگیز بخشی از یک سند مشاوره‌ای ارائه شده از سوی یک استاد برجسته دانشگاهی عربستان است که در بین اعضای ناظر بر مسجدالنبی توزیع شده است.

به نوشته ایندیپندنت، این طرح همچنین خواستار تخریب رواق‌های اطراف مزار مطهر نبوی که مورد احترام شیعیان است، شده است.

این سند 61 صفحه‌ای همچنین خواستار این شده است که پیکر مطهر نبی‌الله به قبرستان بقیع در نزدیکی حرم منتقل شده و به صورتی ناشناس به خاک سپرده شود.

تا کنون هیچ گزارشی در مورد تصمیم‌های اتخاذ شده درباره این طرح منتشر نشده است. اما دولت سعودی پیشتر تأکید کرده بود که با هرگونه تغییر در مقدس‌ترین اماکن اسلام با "شدیدترین صورت ممکن" برخورد خواهد کرد.

ایندیپندنت گزارش داد که اهمیت این مسجد برای مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنت چنان بالا است که هرگونه تلاش برای اجرای این طرح می‌تواند به شورشی عظیم و شعله‌ور کردن تنش بین فِرَق مختلف اسلامی بینجامد.

در این گزارش آمده است که علمای تندروی سعودی برای سالیان متمادی در موعظه‌های خود اظهار می‌دارند که تفسیر (متصلب حکومتی) وهابی از اسلام، هرگونه عبادت هر شی یا "امر مقدسی" را ممنوع کرده است، و آن را به عنوان "شرک" می‌داند.

دکتر علاوی مدیر بنیاد پژوهشی میراث اسلامی در گفتگو با ایندیپندنت گفت: "مردم از رواق‌ها بازدید می‌کنند، جایی که پیشتر اتاق‌های محل زندگی خاندان پیامبر بوده است و سپس به سمت رواق محل خاکسپاری و مضجع پیامبر رفته تا نماز بخوانند. در حال حاضر آن‌ها می‌خواهند مانع حضور زائران و زیارت مزار پیامبر شوند زیرا آن‌ها باور دارند این امر شرک است. اما تنها راهی که آن‌ها می‌توانند مانع زیارت مردم از مرقد پیامبر شوند، این است که پیکر ایشان را خارج کرده و به قبرستان (بقیع) منتقل کنند."

به گفته دکتر علاوی، این طرح خواستار تخریب رواق‌ها (محل اتاق‌هایی که محل زندگی خاندان پیامبر بود) و گنبد سبزی است که بر فراز مزار پیامبر قرار دارد.

وی اظهار داشت که اکثریت مسلمانان اهل سنت جهان همانند شیعیان نیز از هرگونه هتک حرمت حرم نبوی شوکه و مبهوت خواهند شد.

نشریه ایندیپندنت پیشتر نیز در گزارشی آشکار کرده بود که طرح چندمیلیارد دلاری گسترش مسجدالحرام، به تخریب 95 درست ساختمان‌های تاریخی هزار ساله مکه منجر می‌شود. این ساختمان‌ها قرار است با هتل‌ها، آپارتمان‌ها و پاساژهای لوکس جایگزین شوند.

دکتر علوی گفت که سند مشاوره‌ای مذکور در مورد مسجد النبی در مدینه که تحت نظارت دکتر "علی ابن عبدالعزیر الشبل" عضو هیئت علمی "دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود" در ریاض تهیه و تدوین شده است، در بین اعضای کمیته ریاست و ناظر بر حرمین شریفین (مسجد الحرام و مسجد‌النبی) توزیع شده است.

همچنین صفحات متعددی از این سند در مجله رسمی این هیئت رئیسه منتشر شده است. آن‌ها خواستار تخریب رواق‌ها و اتاق‌های اطراف مزار پیامبر - که از سوی همسران و دختران پیامبر مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند - که مورد احترام شیعیان است شده است.

همچنین این سند خواستار تخریب و محو گنبد سبز نبوی - که بر فراز مزار پیامبر است - و انتقال کامل پیکر پیامبر به قبرستان (بقیع) شده است.

این در حالی است که 90 سال پیش و در سال 1924 میلادی تمامی نشانه‌ها و علائم این قبرستان تخریب و محو شده است.

به گفته دکتر علوی، "در این صورت پیامبر نیز ناشناس خواهد شد. تمامی آن‌چیزی که در اطراف مسجد النبی وجود داشت منهدم و تخریب شده و هم‌اکنون در محاصره بولدوزرها قرار داد. وقتی آن‌ها همه چیز را نابود کردند می‌توانند به سوی مسجد حرکت کنند. امامِ مسجد هم احتمالا خواهد گفت که مسجد نیازمند گسترش است و به همین صورت اقدام کنید، آن‌هم در حالی که دنیا نظاره‌گر عراق و سوریه است. من مطمئنم که تمامی جهان اسلام با این افشاگری‌ها مبهوت خواهد شد و به یک خشم (عمومی) منجر خواهد شد."

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان