مرکز سرطان خاورمیانه در رشت تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد


مرکز سرطان خاورمیانه در رشت تا 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: جراح و متخصص برجسته مغز و اعصاب جهان با اشاره به کلنگ‌ احداث مرکز بین‌المللی سرطان خاورمیانه در رشت، گفت: مطئمن هستیم این پروژه با سایر پروژه‌ها متفاوت است و این مرکز در دو سال آینده با حضور همه مردم افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، پروفسور مجید سمیعی ظهر امروز در مراسم تجلیل خود و نفرات برتر کنکور 93 گیلان در سالن اجتماعات بانک صادرات استان، با اشاره به اینکه شهردار و اعضای شورای شهر نماینده شهروندان هستند، اظهار کرد: آنچه که این مسئولان بیان کردند ندای مردم گیلان بود که به گوش من رسید و گویای احساسات و عشق مردم است.

وی با اشاره به اهدای کلید طلایی شهر از طرف شورا و شهردار به وی، افزود: این امر من را به یاد این انداخت که رئیس جمهور گفت" ما با این کلید می‌خواهیم درب‌ها را باز کنیم" و من اکنون می‌گویم ما با این کلید می‌خواهیم درب‌های علم و دانش را برای تمام کشور باز کنیم و امیدوارم این پیام به گوش رئیس جمهور ما برسد.

کلید طلایی شهر رشت برای باز کردن درب‌های علم و دانش گیلان  و جهان است

جراح و متخصص برجسته مغز و اعصاب در جهان با بیان اینکه اسم این کلید را کلید طلایی شهر رشت برای باز کردن درب‌های علم و دانش گیلان و ارسال آن به سراسر کشور و جهان بگذارید، گفت: در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

سمیعی تصریح کرد: مردم با تصمیم خودشان و با اراده خود امروز به استقبال من آمدند و این عشق و علاقه را من با تمام وجود لمس کردم و این نشان می‌دهد یک جهش عجیبی در کشور ما به وجود آمده که جوانان ما را شیفته علم و دانش کرده و با این وجود برای من و شما خیلی ساده است که با این کلید راه علم و دانش را در استان باز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: من این عشق و علاقه را در تمام ایران احساس کردم، ملت ما با چشم‌های باز و گوش‌های شنوا در حال جستجو و مطالعه هستند که ایرانی چه خدماتی به علم و دانش می‌کنند و ارزش و منزلت کسی که نام ایرانیان را در علم و دانش پرآوازه کنند می‌دانند.

جراح و متخصص برجسته مغز و اعصاب در جهان، فرهنگ بالای مردم گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: من به کشور خود افتخار می‌کنم که این همه برای علم و دانش اهمیت قائل است.

سمیعی با اشاره به کلنگ‌ احداث مرکز بین‌المللی سرطان خاورمیانه در رشت، خاطرنشان کرد: مطئمن هستیم این پروژه با سایر پروژه‌ها متفاوت است و این مرکز در دو سال آینده با حضور همه مردم افتتاح می‌شود.

وی افزود: مرکزی که اساس آن روی علم و دانش است و اساتیدی که در آن مشغول به کار می‌شوند از نخبگان استان هستند.

جهش علمی به وجود آمده ایران را به سطح بین‌المللی می‌رساند

جراح و متخصص برجسته مغز و اعصاب در جهان تصریح کرد: این جهشی که در کشور به وجود آمده ایران را به سطح بین‌المللی و حتی نخست می‌رساند، گیلانی‌ها می‌توانند در کشور جزو نفرات برتر باشند و نتایج کنکور امسال این امر را نشان داد.

سمیعی با بیان اینکه بزرگترین مسابقه‌ای که در دنیا وجود دارد مسابقه علم است، افزود: دلیل اینکه دنیا امروز به من توجه دارند این است که من در هر کنگره یک موضوع جدید را در زمینه جراحی مغز و اعصاب مطرح کردم.

وی با بیان اینکه پخش علم و دانش در دنیا طول می‌کشد و حداقل به 10 سال زمان نیاز دارد تا در بیماران عملی شود، خاطرنشان کرد: مرکز ثقل روح من این است که بتوانم در آینده به مسائل جدیدی دست یابم.

جراح و متخصص برجسته مغز و اعصاب در جهان با بیان اینکه هیچ چیز در دنیا وجود ندارد که بگوییم کامل است، افزود: وظیفه محققان و پژوهشگران این است که در پیشرفت علم کیفیت کمال را در هر رشته‌ای که فعالیت می‌کنند ارتقا دهند.

سمیعی با بیان اینکه کسانی که هر سال مثل سال قبل کار می‌کنند و دانش خود را ارتقا نمی‌دهند در کار خود نزول کردند، گفت: فرد علمی نباید به دانش امروز خود قانع شود این فرد کسی است که به دنبال نان برای خود بوده اما کسی که خود را فرد علمی در دنیا مطرح می‌کند باید هر روز به‌روز شود.

استاد کسی است که بتواند راه علم را به شاگردان خود نشان دهد

وی افزود: در آینده انتخاب اساتید باید بر روی علمکرد علمی آنها در سال‌های گذشته باشد تا مشخص شود که این افراد آمادگی افزودن علم و دانش را داشته باشند.

جراح و متخصص برجسته مغز و اعصاب جهان با بیان اینکه استاد کسی است که بتواند راه علم را به شاگردان خود نشان دهد و تاثیرات علم رشته خود را دریافت کند، گفت: من از روزی که به سمت استادی رسیدم شب و روز نداشتم تا در پیشرفت علم و انتقال  آن به جهان تلاش کردم.

امروز کشور  به افرادی نیاز دارد که کار را با نتیجه به اتمام برسانند

سمیعی با تاکید بر اینکه ما امروز به افرادی نیاز داریم که کار را با نتیجه به اتمام می‌رسانند، افزود: اگر ما در دو سال آینده موفق نشویم این مرکز سرطان شناسی را افتتاح کنیم باید در مقابل مردم گیلان خجالت زده شویم.

وی تصریح کرد: ما امکان احداث مرکز را داشته باشیم و باید اراده آن را هم داشته باشیم، باید به سایر استان‌ها نشان دهیم که گیلانی‌ها آنچه را که می‌گویند استوار پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon