آئین نامه بهینه سازی مصرف آب در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار دارد


آئین نامه بهینه سازی مصرف آب در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور آب وخاک وزارت کشاورزی با تاکید بر مسدودکردن چاه های غیر مجاز، گفت: آئین نامه بهینه سازی مصرف آب در دستور کار وزارت جهادکشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نظرآباد, علی رضا پرستار امروز در همایش کشاورزی و بحران آب اظهار کرد: علی رغم اینکه ایران  یک سوم بارندگی های جهان را به خور اختصاص داده است اما به لحاظ داشتن آب و هوای خشک و گرم در معرض شدید تبخیر آب های سطحی است.

وی تصریح کرد: 75 درصد از بارندگی های کشور در فصولی است که زمین های زراعی نیاز به آبیاری ندارند.

مدیرکل امور آب وخاک وزارت کشاورزی افزود: بیش از 60 درصد از آب کشور توسط  قنات وچاه ها تامین می شود.

وی با اشاره به مشکلات کم آبی در زاینده رود و دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: در وزارت کشاورزی اقدامات خوبی در رابطه با استفاده بهینه از منابع آبی انجام شده است.

پرستار با اشاره به این که تصحیح الگوی کشت کشاورزان در دستور کار وزارت کشاورزی است، گفت: بعد از روی کارآمدن دولت تدبیر وامید توجه ویژه ای به مقوله آب وسیستم نوین آبیاری شده است.

وی گفت: بیشترین میزان  مصرف آب بعد از صنعت وشرب  به بخش کشاورزی  اختصاص دارد این درحالی است که در کلان شهرها اینگونه نیست.

پرستار افزود: زمانی می توان مدعی شد که کشاورزان بیشترین مصرف کنندگان آب هستند که اندازه گیری دقیق صورت گرفته باشد.

مدیرکل امور آب وخاک وزارت کشاورزی با تاکید بر مسدودکردن چاه های غیر مجاز، اظهار کرد: آئین نامه بهینه سازی مصرف آب در دستور کار وزارت جهادکشاورزی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon