شاخص‌های کیفی برای بازرسی از شهرداری‌های کشور تدوین شود


شاخص‌های کیفی برای بازرسی از شهرداری‌های کشور تدوین شود

خبرگزاری تسنیم: معاون عمرانی استانداری همدان بازرسی خوب را نیازمند قوانین شفاف و شاخص‌های کمی و کیفی دانست و گفت: در بازرسی‌ها باید منافع بلندمدت نظام و سازمان‌های مربوطه مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمودرضا عراقی در نشست مدیران ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری‌ها محور اصلی هر توسعه را نیروی انسانی برشمرد و اظهار کرد: یکی از اصول مدیریت نظارت و کنترل است که باید از افراد صدیق و با تجربه در این امر استفاده شود.

وی تصریح کرد: مدیران نظارت و بازرسی باید علاوه بر حسن اجرای امور، قانون را مدنظر داشته باشند که مشکلات بسیاری در ترکیب این دو امور است.

معاون عمرانی استانداری همدان بازرسی خوب را نیازمند قوانین شفاف و شاخص‌های کمی و کیفی دانست و گفت: بازرسی باید باعث افزایش اعتماد کارکنان مجموعه و افزایش اعتماد مردم به دستگاه‌های دولتی شود.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم بزرگ‌ترین سرمایه در یک نظام مردم سالار دینی است که نشان از نوع عملکرد دستگاه‌ها دارد، گفت: برای جلب اعتماد مردم نیاز به یک کار حرفه‌ای است و باید انعطاف‌ لازم در بازرسی‌ها وجود داشته باشد.

عراقی تصریح کرد: در بازرسی‌ها باید منافع بلندمدت نظام و سازمان‌های مربوطه مدنظر قرار گیرد و از طرفی نباید در این امر ریسک مدیران در نظر گرفته شود.

وی مدیران بازرسی را هنرمندان بزرگی دانست و افزود: این مدیران باید جلب اعتماد مردم و کارکنان را مدنظر داشته باشند و با شاخص‌ها، استانداردها و معیارهای بازرسی پیش روند.

معاون عمرانی استاندار همدان بازرسی را کار خارج از جناح بندی دانست و گفت: ساختار یک سازمان باید متناسب با وظایف مربوطه آن سازمان باشد تا بازرسی به صورت صحیح و شفاف صورت بگیرد، ضمن اینکه اصلاح ساختار سازمان‌ها از جمله تمرکز زدایی از جمله موارد مهم در بازرسی‌ها و نظارت‌هاست.

عراقی با تأکید بر حمایت رهبران جامعه از بازرسان بیان کرد: برای یک بازرسی خوب شناخت دقیق از موضوع، اولویت بندی درون سازمانی، دوری از حاشیه‌ها، آشنایی با قواعد موضوعی، حفظ اخلاق و مهارت، باز کردن اهمیت موضوع بازرسی برای مدیران دولتی، استفاده از نظرات، بکارگیری فناوری اطلاعات و پردازش داده‌ها، رعایت شاخص‌های علمی و قابل دفاع و حفظ توام بیت المال و حقوق شهروندی لازمه کار است.

وی تصریح کرد: ایران یک الگوی مردم سالاری دینی در جهان و یک سیستم آزادی در جهان است که همه جناح‌ها در صدر آن هستند.

معاون عمرانی استانداری همدان گفت: امروز مردم رهایی خود را در دولت تدبیر و امید می‌بینند و در این دولت همه فرض‌ها بر خرد جمعی دیده شده است.

وی اعتماد مردم را از اهداف این دولت برشمرد و اظهار کرد: تقسیم قدرت از هزینه‌هایی است که برای دمکراسی باید پرداخت شود و در راستای سیاست‌های دولت انتخابی مردم باید پیش  رفت.

عراقی مدیریت شهری را بعد از گردشگری از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان دانست و گفت: در سرمایه‌گذاری استان توجه ویژه‌ای به حاشیه‌های شهری شده تا روزی افتخار به ساماندهی شهری داشته باشیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon