کاهش میزان تولید آب شرب شهر مریوان


کاهش میزان تولید آب شرب شهر مریوان

خبرگزاری تسنیم: فرماندار مریوان از افت فشار آب شرب این شهر خبر داد و گفت : میزان توانائی تولید آب شرب مریوان به میزان ۱۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

محمد فلاحی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در مریوان، اظهار کرد: به دلیل خشکسالی های متوالی در چند سال اخیر و هم چنین کاهش میزان نزولات آسمانی همراه با مصرف بی رویه آب شرب، تولید آب شرب مریوان کاهش یافته است.

وی گفت:  میزان تولید آب شرب مریوان از 530 لیتر در ثانیه به میزان 430 لیتر در ثانیه کاهش یافته است که در صورت تداوم مصرف کنونی احتمال افت بیشتر فشار آب در برخی از محلات این شهر پیش بینی می شود.

فرماندار مریوان با بیان اینکه هم اکنون برای تهیه آب شرب ساکنان مریوان بیش از 21 حلقه چاه، 3 سایت کلر زنی و 5 ایستگاه پمپاژ وجود دارد که از طریق فعالیت های آنها آب شرب این شهر تامین می شود، تصریح کرد : نزولات آسمانی شهرستان مریوان در چندین سال پیش به میزان 1000 میلیمتر بوده است که در سال 91-92 این مقدار به میزان 840 میلیمتر و در سال های 92 – 93 به میزان 710 میلیمتر کاهش یافته که این مقدار کاهش نشان از افت بارش و جاری نشدن نزولات آسمانی در سال های اخیر است.

وی افزود : اگر بارش نزولات آسمانی همچنان کم شده و یا روند کنونی مصرف آب شرب شهروندان مریوانی ادامه داشته باشد نمی توان پیش بینی کرد که در آینده با چه بحرانی روبرو خواهیم بود.

فلاحی خواستار مصرف درست آب شرب توسط شهروندان مریوانی شد و گفت: برای جلوگیری از بحران کم آبی در طول ماه های آتی و همچنین برای پیشگیری از این بحران در سال های دیگر لازم است که مردم در روش مصرف آب خود تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon