شهرستان مهرستان با کمبود مراکز علمی و دانشگاهی مواجه است

شهرستان مهرستان با کمبود مراکز علمی و دانشگاهی مواجه است

خبرگزاری تسنیم: در جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان و مسئولان شهرستان مهرستان مطرح شد: کمبود مراکز دانشگاهی، علمی و فرهنگی ویژه بانوان، از مشکلات مهم و اساسی مردم شهرستان مهرستان به ویژه جوانان با استعداد این منطقه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مهرستان، معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست صمیمی با جوانان، نخبگان، فرهنگیان و بانوان که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان جدیدالتاسیس مهرستان، مجموعه اداری در حال احداث است و با توجه به اهمیتی که دارند باید هرچه زودتر مستقر شوند.

علی‌اصغر جمشیدنژاد افزود: تمام سازمان‌ها و ارگان‌ها موظف هستند با توجه به تقسیمات کشوری در بحث استقرار ادارات سریعا اقدام کنند.

وی بیان کرد: جوانان سرمایه‌های هر جامعه‌ای هستند که اگر باغبان خوبی داشته باشند، بهترین میوه‌ها را به بار می‌آورند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جوانان ما همواره نشان دادند که حضوری اثرگذار در صحنه‌های مختلف داشته‌اند که در پیروزی انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی این نقش بسیار مهم و ماندگار بوده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: علاوه بر این‌ها، جوانان در پیشرفت علمی کشور نقش مهمی را ایفا کرده و در جنگ نرم فرهنگی که امروز دشمنان علیه کشور ما به راه انداخته‌اند، نیازمند عزم جدی همه جوانان هستیم تا مقابل دشمن ایستاده و توسعه فرهنگ دینی را داشته باشیم.

مسئولان به مشکلات کشاورزی و ایجاد اشتغال پایدار در مهرستان توجه کنند

فرماندار مهرستان هم در این جلسه اظهار کرد: جوانان به عنوان فرصت و ثروت‌های نرم‌افزاری و تاثیرگذار در استان می‌توانند سهم به سزایی در رونق توسعه اقتصاد و طرح‌های اجرایی مناطق به فراخور مقتضیات شهرها داشته باشند که باید در پیشبرد اهداف از آنان استفاده شود.

رشید پارسایی تصریح کرد: باید از خرد جمعی، فکر خلاق، نوآور و مبتکر، جوانان نخبه و فرهیخته در جای جای استان استفاده کرد و علاوه بر شناسایی مطلوب‌تر معضلات و مشکلات، راهکارهای کارشناسی برای رفع آن‌ها به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات کشاورزی و ایجاد اشتغال‌های پایدار در منطقه مورد توجه مسئولان استانی قرار گیرد.

فرماندار مهرستان گفت: شهرستان مهرستان دارای نقاط گردشگری فراوان است که برای جذب گردشگر می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

پارسایی افزود: امیدواریم همان طور که چهار اداره جدید در این شهرستان استقرار یافت، سایر ادارات نیز هرچه سریع‌تر در این منطقه راه‌اندازی شوند تا به مردم بتوان خدمات بهتر و بیشتری ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز مراکز درمانی، راه‌اندازی بازارچه مرزی آشار، احداث پل رودخانه ماشکید، راه‌اندازی سیستم‌های اداری و همچنین تسریع در ساخت جاده مواصلاتی مهرستان به شهرهای سرباز، ایرانشهر، خاش، سراوان و سیب سوران از خواسته‌های دیرینه مردم این شهرستان است.

نبود مراکز علمی‌فرهنگی از عوامل ترک تحصیل بانوان مهرستان است

یکی از فرهنگیان شهرستان هم در این جلسه اظهار کرد: ترک تحصیل بانوان به دلیل نبود مراکز علمی فرهنگی و خوابگاه یکی از مشکلات حاد مردم مهرستان است.

مریم حسین‌بر بیان کرد: شهرستان مهرستان تنها شهری است که از نعمت مدارس نمونه بی‌بهره مانده و از مسئولان مربوطه خواستار پیگیری این موضوع بوده و امیدواریم نگاه ویژه‌ای به این مسئله شود.

فرهنگیان مهرستان حق نوار مرزی دریافت نمی‌کنند

معاون آموزش و پرورش مهرستان هم گفت: عدم دریافت حق نوار مرزی فرهنگیان این شهرستان در حالی است که سایر کارکنان ادارات این شهرستان از این حق برخوردارهستند.

محمد سپاهی افزود: از مسئولان مربوطه خواستار پیگیری این موضوع هستیم تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند تا همانند سایر کارکنان نوار مرزی از این حق برخوردار شوند.

مشاور جوان فرمانداری مهرستان هم اظهار کرد: شهر به عنوان شناسنامه شهروند است و اگر در شهر مراکز علمی، فرهنگی، دانشگاهی، اجتماعی، اشتغال‌زا‌ و درآمدزا وجود نداشته باشد شهری مصرف‌کننده و در حقیقت شهری بدون شناسنامه است.

عبدالباسط مزارزهی افزود: این منطقه هنرهای اصیل و صنایع دستی خوبی دارد که اگر به این مهم توجه جدی شود می‌توان در زمینه اشتغال مردم منطقه و به ویژه جوانان کمک شایانی کرد.

وی بیان کرد: مشکل اصلی ما در ارتباط با دانشگاه است، جوانان این منطقه دانشگاه و مراکز آموزشی می‌خواهند تا پایشان به مراکز علمی باز شود، دانشگاه پیام نور شهرستان با تلاش اعضای شورای شهر تا آخرین مقدمات پیش رفته، کد هم داده شده و ساختمانی برای آن در نظر گرفته‌ایم تا  زمینه پذیرش دانشجو در آن فراهم شود که به توجه مسئولان در این باره نیاز داریم تا در بحث توسعه انسانی گام برداشته شود.

مشاور جوان فرمانداری مهرستان گفت: با توجه به این‌که جمعیت این استان نسبت به سایر استان‌های کشور بیشتر است نشان دهنده پویایی و فعال بودن مردم آن است به ویژه قشر جوان منطقه بنابراین می‌طلبد تا با یک برنامه مدبرانه زمینه اشتغال برای آنان فراهم شود.

مزارزهی تاکید کرد: باید فعالیت‌های ترویجی جوانان منطقه افزایش یابد زیرا قدرت ریسک‌پذیری جوانان بسیار کم بوده به دلیل این‌که از امکانات مناسبی برخوردار نبوده‌اند، نه کارخانه‌ای دیده‌اند و نه فضای سبز مناسبی.

در پایان این جلسه معاون سیاسی و اجتماعی به همراه مسئولان شهرستانی از مرکز بستر درمانی مهرستان بازدید کردند.

معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان به منظور بررسی مشکلات شهرستان تازه تاسیس مهرستان وارد این منطقه شد.

جمشیدنژاد  با استقبال گرم و بی‌نظیر مردم، معتمدان، ریش‌سفیدان و سران طوایف و قبائل شهرستان مهرستان قرار گرفت.

دیدار مردمی و نشست با بزرگان، علما، معتمدان و ریش‌سفیدان شهرستان مهرستان و نشست صمیمی باجوانان، نخبگان، فرهنگیان وبانوان این شهرستان در فرمانداری از برنامه‌های معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این منطقه بوده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon