۵۰ میلیارد ریال زکات در لرستان جمع آوری شد


50 میلیارد ریال زکات در لرستان جمع آوری شد

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شورای زکات استان لرستان از ابتدای امسال تا کنون توانسته است ۵۰ میلیارد ریال زکات را در سطح استان جمع آوری کند که در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی امروز در همایش تجلیل از مؤدیان زکات در لرستان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی در گذشته یک شورای راکد بوده که با طرح ها و ابتکارات در این شورا تصمیمات و برنامه های بسیار مؤثری انجام گرفته است.

وی افزود: شورای زکات استان لرستان به طور مرتب جلسات خود را برگزار می کند که یکی از برنامه های اصلی این شورا رصد آسیب های موجود در این زمینه است.

حجت الاسلام میرعمادی تصریح کرد: یکی از کارهای انجام گرفته در شورای زکات استان لرستان این بوده است که تعدادی از مبلغان برجسته و ذی نفوذ که با روش تبلیغ زکات و گرفتن زکات از کشاورزان آشنایی بیشتری دارند را جذب کرده و مشغول به فعالیت کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: اگر بخواهیم زکات را در جامعه جا بیندازیم و جایگاه واقعی آن را در زندگی اجتماعی مردم مشخص کنیم باید به تعریف زکات از دید اسلام بپردازیم و جنبه حکومتی آن را در نظر بگیریم.

وی اظهار کرد: برخی عقیده دارند که زکات جمع آوری شده را باید به عالمان دینی پرداخت کرد اما بر اساس فتوای بزرگان دینی باید مؤدیان اصلی زکات را در جامعه شناسایی کنیم و این زکات را به نیازمندان بپردازیم.

حجت الاسلام میرعمادی عنوان کرد: نکته بسیار مهم در امر زکات این است که نقش زکات در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار زیاد است  که این امر یک بحث مفصل استو با توجه به نامگذاری امسال از جانب مقام معظم رهبری می توان گفت که زکات هم از نظر اجتماعی مورد اهمیت است و هم از بعد فرهنگی امری مهم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: نابسامانی های خانوادگی و تربیت نامناسب در خانواده از جمله تأثیرات لقمه حرام و عدم پرداخت زکات است و لذا اگر زکات پرداخت شود تأثیر ان در تربیت فررزندان مشهود می شود.

وی گفت: ضعف مشارکت عمومی در کارهای خیر در جامعه از جمله آثار نپرداختن زکات است که پرداخت زکات می توان یک تمرین برای مشارکت عمومی در امور خیر در سطح جامعه باشد و اگر کسی زکات بپردازد یقینا در امور خیر دیگر نیز پیش قدم می شود.

حجت الاسلام میرعمادی بیان کرد: برای ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی باید به ادای زکات بپردازیم که آثار زکات پایداری در جامعه را تضمین می کند که مهم ترین آن پاک کردن جامعه از آلودگی ها است.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: موانع رشد و پیشرفت در جامعه با پرداخت زکات هموار می شود و لذا ما باید امر زکات را در جامعه ترویج دهیم  که خوشبختانه در سطح استان شاهد رشد چشمگیری در زمینه زکات بوده ایم.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تا کنون توانسته ایم 5 میلیارد تومان زکات را در سطح استان  جمع آوری کنیم که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار زیادی داشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon