مسائل و مشکلات کلان بخش کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بررسی شد

مسائل و مشکلات کلان بخش کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بررسی شد

خبرگزاری تسنیم: مسائل و مشکلات کلان بخش کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کمیسیون علمی و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه کمیسیون علمی و فناوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه مسائل و مشکلات کلان بخش کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت که در ابتدا گزارشی از مسائل بخش کشاورزی با نگاه به اولویت‌های آموزشی و پژوهشی ارائه شد و سپس اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون موضوع مذکور را ارائه دادند.

نیاز به ترسیم مدل ساختاریافته‌ای میان حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، لزوم تبیین راهبرد هدف‌گذاری شده در بخش کشاورزی با محور اینکه در کشور چه بایستی تولید شود؛ نیاز به حل سازمان‌مند مقاومت‌ها و موانع موجود در بخش کشاورزی؛ نیاز به ارتباط هدفمند در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات با نگاه به هم‌افزایی و هم‌پوشانی بخش‌‌های مرتبط؛ نیاز به توجه به ابزارهای مدیریتی و فناوری نرم در حوزه اقتصاد مقاومتی جهت بهینه سازی بخش کشاورزی، از اهم موارد مطرح شده در این جلسه بود.

لزوم توجه به محصولات استراتژیک و استفاده از فناوری‌های روزآمد در حوزه کشاورزی، با نگاه کلان به مدیریت محصولات استراتژیک، نیاز به تدوین سندی جامع در رابطه با مؤلفه‌ها و نیازمندی‌های بخش کشاورزی و نیاز به تخصیص بودجه بیشتر و مناسب‌تر در حوزه فعالیت‌های پژوهشی کشاورزی به سبب وسعت حوزه‌های مربوط به بخش کشاورزی نیز از دیگر موارد مورد تاکید اعضای جلسه بود که قرار شد جلسه بعد این کمیسیون نیز به تکمیل مباحث مربوط به موضوع مذکور اختصاص یابد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon