مسئولان فرهنگ زکات را در جامعه نهادینه کنند


مسئولان فرهنگ زکات را در جامعه نهادینه کنند

خبرگزاری تسنیم: استاندار لرستان گفت: برای ارتقاء این فریضه دینی نیازمند یک برنامه ریزی و فرهنگ سازی هستیم که بتوانیم زکات را در جامعه ترویج دهیم که همه مسئولان باید در این راستا تلاش خود را به کار بگیرند و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، هوشنگ بازوند امروز در همایش تجلیل از مؤدیان زکات در لرستان که با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در خرم آباد برگزار شد، اظهار کرد: زکات در لغت به معنای طهارت و پاکیزگی و رشد و نمو است.

وی افزود: زکات یکی از واجبات بزرگ الهی است که در 27 آیه از قرآن کریم و در هر جا که به نماز اشاره شده موضوع زکات نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

بازوند تصریح کرد: ما باید بپذیریم که زکات یک وظیفه الهی در زندگی ماست که متأسفانه دچار بی مهری شده است و می توان زکات را یک واجب فراموش شده دانست که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

استاندار لرستان بیان کرد: اگر به دنبال آسیب شناسی اجتماعی و کاهش فقر و گسترش خدمات معنوی در سراسر کشور باشیم باید حتما زکات را در نظر بگیریم.

وی اظهار کرد: زکات یکی از ستون های پنج گانه برای دین اسلام است که می توان به عنوان نمونه گفت که زکات علم و دانش نشر و گسترش آن است و زکات توانگری نیکی به همسایگان و اطرافیان و صله رحم است.

بازوند عنوان کرد: زکات و پرداخت آن دارای آثار زیادی است که از آن جمله می توان  به عنوان یک کلید برای زیاد شدن رزق و روزی و بیمه ای برای اموال انسان ها نام برد که برای ارتقاء این فریضه دینی نیازمند  یک برنامه ریزی و فرهنگ سازی هستیم که بتوانیم زکات را در جامعه ترویج دهیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: مسئولان، مبلغان و همه باید در راستای رواج فرهنگ زکات در جامعه تلاش کنند و این امر را در بین روستائیان ترویج و توسعه دهند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon