راستگو: اهم فعالیت‌های ستاد مربوط به گردشگری، آسیب‌های اجتماعی و کارآفرینی است


راستگو: اهم فعالیت‌های ستاد مربوط به گردشگری، آسیب‌های اجتماعی و کارآفرینی است

خبرگزاری تسنیم: رییس ستاد ساماندهی فعالیت های سازمان های مردم نهاد با تشریح عملکرد پنج ماهه این ستاد گفت: ناآشنا بودن افراد با کارگروهی و عدم حمایت های مادی و معنوی بزرگترین ضعف سازمان های مردم نهاد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران الهه راستگو درباره ستاد سازمان دهی فعالیت های مردم نهاد شهرداری تهران گفت: این ستاد با هدف حمایت و تشویق سازمان های مردم نهاد شهرتهران، ایجاد بانک اطلاعات سمن ها و امکان سنجی نسبت به واگذاری امور شهرداری به سازمان های مردم نهاد در بهمن سال 78 و همزمان با دومین دوره شورای شهر تهران تشکیل شد.

راستگو افزود: ستاد ساماندهی فعالیت های مردم نهاد به عنوان یک تصویب گر میان سازمان ها و مدیریت شهری عمل می کند و تلاش می کند در حوزه سیاست گذاری و نظارت، فرهنگ کار داوطلبانه را که اساس شکل گیری سمن هاست در مجموعه مدیریت شهری ایجاد کرده و دراین راستا مدیران اجرایی به جای تصدی گری در مسیر تولی گری قرار گیرند.

وی افزود: فعال ساز ظرفیت های محلی در راستای سیاست محله محوری، ایجاد بستر برای ایفای نقش مشورتی این سمن ها در راستای پویایی نظام مدیریت محلی و آموزش این سمن ها برای بالا بردن تجربه های علمی و اجرایی از مهمترین موضوعاتی است که در ستاد سامان دهی فعالیت های مردم نهاد مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته راستگو مهمترین اقدامات این ستاد در قالب اقدامات زیربنایی ، فعالیت های آموزشی و پژوهشی ، ایجاد پرتال و سامانه اطلاع رسانی و برگزاری مراسم و گردهمایی هاست. به طوری که در نخستین گام بازنگری و تدوین دستورالعمل ها و آیین نامه ها و به روز رسانی بانک اطلاعات ستاد در کنار بازسازی و تجهیز سازمان ستاد مورد توجه قرار گرفت.

به گفته رییس ستاد ساماندهی فعالیت های مردم نهاد از جمله مهمترین خدمات به سازمان های مردم نهاد، میزبانی ازگردهمایی ها ، جلسات و برنامه های سازمان های مردم نهاد در سالن آمفی تئاتر و سالن جلسات ستاد است که به صورت رایگان در اختیار سمن های عضو قرار می گیرد.

وی با اشاره به بازدید به عمل آمده از بیست و دو دبیرخانه ستاد در شهر تهران گفت: در این بازدیدها علاوه بر بررسی توانمندی های کارشناسان حوزه سمن ها ، میزان ارتباط مشترک مدیران منطقه با سمن ها جهت واگذاری پروژه های مشترک آنها ارزیابی شد و بانک اطلاعاتی سمن ها در مناطق تکمیل شد.

راستگو همچنین از تدوین ویژه نامه عملکرد دبیرخانه های مناطق، نحوه ارتباط ستاد با مدیران شهری و تعیین بودجه های اختصاصی در بازنگری آیین نامه ساختار اجرایی خبرداد و گفت: بدین ترتیب شیوه نامه انتخاب اعضای شورای مرکزی و تخصیص بودجه و روش اجرای برنامه ها به روز رسانی شده است. 15 کارگروه در ستاد فعالیت می کنند که شامل 60 سمن در خدمات اجتماعی و حقوق شهروندی ، 56 سمن در کارگروه خیرین ، 403 سمن در فعالیت های دینی و قرآنی، 16 سمن در کارگروه سلامت، 18 سمن در کارگروه فرهنگ ،هنرو رسانه ، 7 سمن در کارگروه اقشار و 16 سمن در کارگروه کارآفرینی، تعاون و اقتصاد شهری می شود.

وی افزود: 14 سمن نیز در کارگروه زنان ، جوانان و خانواده، 5 سمن درکارگروه محیط زیست و زندگی شهری ، 10 سمن در کارگروه ورزش ، 11سمن در کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و اوقات فراقت ، 3 سمن در کارگروه فعالیت های داوطلبانه و امداد و نجات ، 8 سمن در کارگروه آموزش و پژوهش ،8 سمن در کارگروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و 6 سمن به کارگروه معلولین و جانبازان تعلق دارد .

وی درباره طرح های مطالعاتی پیش رو گفت: برنامه های مطالعاتی تامین نیازهای سازمان های مردم نهاد ، تدارک و اماده سازی وهرچه بهتر انجام شدن فعالیت ها مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که در تحلیل های به دست آمده مشخص شد آموزش های همگان با علم روز ، ایجاد زمینه های یادگیری در ایام کارهای گروهی وآموزش های تخصصی مهمترین نیازهای آموزشی است .

راستگو اعلام کرد: ناآشنا بودن افراد با انجام کارگروهی ، ضعف در مدیریت داخلی و عدم حمایت های مادی و معنوی از بزرگترین نقاط ضعف سازمان های مردم نهاد است .
براساس گزارش رییس ستاد سامان دهی فعالیت های مردم نهاد شهرتهران مهمترین طرح های تحقیقاتی و آموزشی در حوزه گردشگری ، آسیب های اجتماعی و کارآفرینی قرار دارد .

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon