برخورد با مجرمان اینترنتی در اردبیل تشدید می‌شود


برخورد با مجرمان اینترنتی در اردبیل تشدید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: دستگاه قضایی اردبیل با هماهنگی دستگاه های امنیتی از جمله پلیس فتا مقابله جدی با مجرمان و بزهکاران اینترنتی با استفاده از ظرفیت قانون جدید جرایم اینترنتی به عمل می آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ناصر عتباتی عصر امروز در جلسه ای به منظور بررسی جرائم اینترنتی در اردبیل با هشدار به بزهکاران جرائم اینترنتی اظهار کرد: دستگاه قضایی با هماهنگی دستگاه های امنیتی از جمله پلیس فتا مقابله جدی با مجرمان و بزهکاران اینترنتی با استفاده از ظرفیت قانون جدید جرایم اینترنتی به عمل می آورد.

وی با توصیه به خانواده ها در مورد کنترل بر فرزندان خویش در استفاده از اینترنت تصریح کرد: بی شک گسترش سریع علم و فن آوری نوین در دنیا ایجاب می کند تا افراد جامعه نیز متناسب با رشد فن آوری، از امکانات آن نیز بهره مند شوند.

عتباتی افزود: آنچه که در این بین مهم است استفاده درست و صحیح از این فناوری ها و نیز لزوم رعایت هوشیاری در مقابل فرصت طلبان و سوء استفاده کنندگان از اینترنت است که با استفاده از تخصص خود از دانش در مسیر خلاف قوانین و مقررات بهره می برند و با فرصت طلبی از سهل انگاری افراد، مشکلاتی را برای افراد و خانواده ها به وجود می آورند.

وی به عموم مردم در زمینه رعایت نکات ایمنی و حفاظتی در حین استفاده از عابر بانک ها توصیه کرد تا رمز کارت خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران و یا در معرض دید دیگران هنگام استفاده از عابر بانک قرار ندهند و بر جنبه های پیشگرانه از این گونه جرایم بیشتر توجه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اینترنتی در دادسرا به منظور رسیدگی سریع به این گونه پرونده ها خبر داد و گفت: برخورد با این جرایم تشدید شده و مرتکبان جرایئم اینترنتی در امان نیستند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon