بحران آب در اردبیل به اوج نگرانی رسید


بحران آب در اردبیل به اوج نگرانی رسید

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: وضعیت آب در دشت اردبیل با توجه به تراز منفی آورد در مقابل مصرف بسیار نگران کننده است و باید فکر اساسی در مصرف بهینه آب و منابع انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی در نشست مشورتی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: ما وضعیت حادی را در منابع آب به ویژه تامین آب مورد نیاز برای کشت محصولات تابستانی و حتی پاییزی داریم و ملزم هستیم تا با تغییر الگوی کشت، مصرفمان را در این بخش به حداقل ربرسانیم.

وی تولید محصولات ارگانیگ و پاک را در کاهش مصرف سموم کود شیمیایی یکی از توفیقات استان دانست و گفت: ما با بهره گیری از ظرفیت 11 کلینیک تولید مواد بیولوژیکی سعی داریم تا جبهه این مبارزه را تقویت کنیم.

سروی بیان کرد: بیش از 20 هزار هکتار از ارضی استان اردبیل تحت پوشش روش های مبارزه به شکل نوین و بیولوژیک قرار گرفته به طوری که همچنان دامنه این فعالیت به شکل گسترده و با تقویت جبهه تولید محصولات سالم مورد تاکید است.

وی استان اردبیل را استان پیشرو در تولید محصول سالم و ارگانیک خواند و افزود: اردبیل در تولید عدس که صاحب رتبه ممتاز است بدون سم و کود توانسته محصولی کیفی و مناسب ارائه کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به واردآمدن 700 میلیارد تومان خسارت از محل خشکسالی و 500 میلیارد تومان از محل سرمازدگی تصریح کرد: آب کشاورزی در دشت اردبیل محدود است و این دشت به بیلان منفی رسیده به طوری که در عمق 120 متری آب شور به دست می آید که یک تهدید جدی برای این دشت محسوب می شود.

سروی اظهار کرد: دشت اردبیل و شمال این استان با توجه به حقابه قزل اوزن و ارس می تواند زمینه تامین منابع مثبت باشد اما باید به فکر راهکارهای دیگر و اساسی تر باشیم تا این بحران برطرف شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon