آمریکا: کری چهارشنبه در واشنگتن با مذاکره‌کنندگان فلسطینی دیدار می‌کند

آمریکا: کری چهارشنبه در واشنگتن با مذاکره‌کنندگان فلسطینی دیدار می‌کند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار تجدید نظر تل‌آویو در تصمیمش برای مصادره ۴۰۰ هکتار از اراضی اشغالی فلسطین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار تجدید نظر تل‌آویو در تصمیمش برای مصادره 400 هکتار از اراضی اشغالی فلسطین شد.

خانم ساکی در این کنفرانس خبری گفت: «نگرانی عمیق خود را از بیانیه اسرائیل برای اعلام مناطق وسیعی به عنوان "سرزمین‌های دولتی" جهت گسترش شهرک‌سازی‌ها اعلام می‌کنیم. ما از مدتها پیش مخالفت صریح خود را با فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل اعلام کرده‌ایم. ما از اسرائیل می‌خواهیم این تصمیم را لغو کند.» 

اسرائیل اعلام کرده است که قصد دارد 400 هکتار (چهار میلیون متر مربع) از سرزمین‌های فلسطینی در بخش اشغالی کرانه باختری را مصادره کند. شهرداری این منطقه که توسط ارتش اداره می‌شود گفته است که زمین‌های مجتمع شهرکی عتصیون در حومه بیت‌لحم را "ملک دولتی" اعلام می‌کند.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 120 شهرک‌یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است، سکنی گزیده‌اند. یهودیان صهیونیست بعد از اشغال سرزمین‌های فلسطین در سال 1948 و تاسیس اسرائیل به تلاش برای قرار دادن بیت المقدس به عنوان پایتخت خود ادامه دادند و برخلاف قوانین بین المللی، طرح احداث شهرک های‌یهودی نشین را آغاز کردند.

تل‌آویو در جنگ شش روزه 1967، شرق بیت‌المقدس را اشغال و آن را به اسرائیل ضمیمه کرد؛ این رژیم در حالی به ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در شرق القدس ادامه می‌دهد که بر اساس قوانین بین‌المللی هرگونه ساخت و ساز در مناطق اشغال‌شده، ممنوع است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود در این نشست خبری از دیدار جان کری، وزیر خارجه آمریکا با مذاکره‌کنندگان فلسطینی در واشنگتن در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد. ساکی گفت وزیر خارجه آمریکا در این دیدار با مذاکره‌کنندگان فلسطینی درباره آتش‌بس در غزه و سایر مسائل صحبت خواهد کرد.

وی همچنین گفت انتظار می‌رئد جان کری روز سه‌شنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت‌وگوی تلفنی داشته باشد.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان