خط و نشان تیم انتخاباتی «عبدالله» تمدید شد/دولت وحدت ملی افغانستان همچنان در ابهام

خط و نشان تیم انتخاباتی «عبدالله» تمدید شد/دولت وحدت ملی افغانستان همچنان در ابهام

خبرگزاری تسنیم: ستاد انتخاباتی «عبدالله عبدالله» اعلام کرد باوجودی که به روند فنی برای بازشماری و ابطال آرای انتخابات افغانستان باز نمی‌گردیم اما فرصت بیشتری برای تلاش‌های بین‌المللی می‌دهیم تا خواسته‌های تیم «اصلاحات و همگرایی» برآورده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فاضل سنچارکی» سخنگوی ستاد انتخاباتی «عبدالله عبدالله» اعلام کرد که باوجودی که به روند فنی برای بازشماری و ابطال آرای انتخابات افغانستان باز نمی‌گردیم اما فرصت بیشتری برای تلاش‌های بین‌المللی می‌دهیم تا خواسته‌های تیم «اصلاحات و همگرایی» برآورده شود.

وی به بی بی سی گفت که تیم اصلاحات و همگرایی فرصت چند ساعت دیگر نیز به دیپلماسی فرصت خواهد داد.

به گفته سنچارکی، امروز (سه شنبه) «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا با عبدالله تلفنی گفت‌وگو کرده است.

این در حالی است که «یان کوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل در کابل، سفیر آمریکا و سفیر اتحادیه اروپا نیز با رهبر تیم اصلاحات و همگرایی مذاکرات جدی را آغاز کرده‌اند.

وی اظهار داشت: باوجودی که بخشی از نظرات ما پذیرفته شده است اما به روند فنی بازشماری و ابطال آرا باز نمی‌گردیم.

سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله تصریح کرد: گروه تماس ما از 3 عصر امروز با ستاد انتخاباتی «اشرف غنی احمدزی» قطع رابطه کرده اما تلاش‌های برای احیای دوباره آن در جریان است در عین حال باوجودی که نتیجه انتخابات به زودی اعلام نمی‌شود اما نتیجه نهایی بر اساس تفاهم 2 ستاد انتخاباتی اعلام خواهد شد.

ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی روز گذشته اعلام کردکه اگر خواسته‌ها و شرایط این تیم تا روز سه شنبه پذیرفته نشود، از روند مذاکرات سیاسی برای تشکیل دولت وحدت ملی به صورت کامل خارج خواهیم شد.

قرار بود آقای عبد الله عصر امروز کنفرانس مطبوعاتی داشته باشد که به دلایل نامعلوم برگزار نشد.

با این حال، «عطا محمد نور» والی ولایت بلخ و از حامیان عبدالله نیز از هوادارانش خواسته بود تا آماده برگزاری حرکت‌های اعتراض‌آمیز باشند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان