وزیر دفاع سعودی از اوضاع یمن ابراز نگرانی کرد

وزیر دفاع سعودی از اوضاع یمن ابراز نگرانی کرد

خبرگزاری تسنیم: ولیعهد و وزیر دفاع سعودی درباره آنچه "وخامت اوضاع یمن و اقدامات برای ضربه زدن به روند سیاسی" این کشور خواند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان، شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد وزیر دفاع سعودی ابراز نگرانی خود را از "وخامت اوضاع امنیتی در یمن و اقدامات برای ضربه زدن به روند سیاسی متکی به طرح شورای همکاری" خلیج فارس برای اوضاع یمن ابراز نگرانی کرد.

وی در مراسم ضیافت شام فرانسو اولاند رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه در پاریس گفت: امیدواریم که امنیت و ثبات در یمن حاکم شود و به مشروعیت و آنچه از شورای امنیت سازمان ملل در این باره صادر شده است، التزام صورت گیرد.

ولیعهد سعودی گفت: ما همه این طرح ها و مواضع سیاسی را با کمک های انسانی و توسعه ای و با تمایلی جدی برای برقراری صلح و امنیت و ثبات سیاسی در کشورهای منطقه حمایت کرده ایم.

بحرین از بیش از دو هفته پیش شاهد اعتراضات مسالمت آمیز گسترده مردمی برای "سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل های سوخت و لزوم اجرای نتایج گفت وگوهای ملی این کشور" است که رهبری آن را جنبش انصار الله برعهده دارد.

مردم یمن از روز دوشنبه این هفته مرحله سوم جنبش خود را برای برآورده شدن این خواسته ها آغاز کرده و حضور گسترده ای میادین شهر صنعا بویژه میدان التغییر و اطراف مراکز دولتی دارند. کمیته ریاست جمهوری یمن در راستای آخرین تحولات، امروز  طرحی را برای برون رفت از اوضاع کنونی ارایه داد که جنبش انصار الله آن را طرحی برای دور زدن خواسته های ملت خوانده و رد کرد. قرار است مردم در راستای مرحله سوم جنبش خود فردا صبح چهارشنبه دوباره به خیابانها بیایند.

ولیعهد سعودی همچنین در این ضیافت شام از "تلاش زیاد کشورش برای مقابله با خطر تروریسم علیه جامعه بین المللی و اهتمام آن به مسئله فلسطین و دعوت از جامعه بین المللی برای تامین امنیت و محافظت از ملت فلسطین در برابر حملات مکرر اسرائیل و توجه ریاض به اوضاع در سوریه و لبنان و استقبال عربستان از توافق در عراق" سخن گفت.

عربستان سعودی به طور علنی از سه سال پیش حمایت مالی و تسلیحاتی خود از گروههای مسلح در سوریه که آنها را "میانه رو" می خواند، اعلام کرده است. شبکه تلویزیونی "سی ان ان" آمریکا امروز گزارشی را منتشر کرد که براساس آن اتباع عربستان سعودی بعد از تونس بیشترین تعداد عناصر تروریست در سوریه را تشکیل می دهد.

درهمین حال، رئیس جمهوری فرانسه در این ضیافت شام عربستان را یک شریک بسیار خوب برای کشورش خواند و گفت: اولویت پاریس در برقراری امنیت و صلح در منطقه خاورمیانه است که بیش از گذشته ضروری شده است.

او همچنین از طرح سازش سعودی برای حل مناقشه اعراب و رژیم اسرائیل حمایت کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان