تظاهرات‌کنندگان در بحرین خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند

تظاهرات‌کنندگان در بحرین خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند

خبرگزاری تسنیم: مردم بحرین در رد سرکوبگری‌های آل‌خلیفه و محکومیت عدم آزادی فعالان سیاسی اعم از زن و مرد، ‌سه‌شنبه شب به خیابان‌ها آمدند و بر آزادی زندانیان سیاسی تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "الوفاق"، مردم بحرین در ادامه اعتراضات مردمی و مسالمت آمیز خود در مناطق مختلف این کشور، سه شنبه شب دست به تظاهرات زدند.
تظاهرات‌کنندگان در حالی تصاویر "مریم الخواجه و عبدالهادی الخواجه" را در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی زندانیان و فعالان سیاسی زن و مرد شدند.
تظاهرات سه شنبه شب مخالفان بحرین در مناطق "ابوصبیع"، "الشاخوره"، "بنی جمره"، "ستره"، "سماهیج"، "المعامیر"، "البلاد القدیم" و "عالی" صورت گرفت.
نیروهای امنیتی بحرین "مریم الخواجه" فعال حقوق بشری بحرین را اخیرا بع اتهام توهین به پادشاه بحرین هنگام ورود به کشور در فرودگاه دستگیر کردند.
نهاد بین المللی حقوق بشری "فریدم هاوس" در بیانیه ای دستگیری مجدد مریم الخواجه، فعال حقوق بشری بحرین را محکوم کرد.
"عبدالهادی الخواجه"، پدر مریم الخواجه نیز به اتهام توطئه علیه کشور و تحریک مردم برای برپایی تظاهرات ضد دولتی از سال 2011 در بازداشت به سر می‌برد و در حال حاضر دست به اعتصاب غذا زده است.
هزاران بحرینی یکشنبه شب گذشته نیز برای همبستگی با زندانیان سیاسی و در محکومیت احکام "ناعادلانه" قضایی در بسیاری از مناطق مختلف این کشور تظاهرات کرده بودند.
تظاهرکنندگان ضمن محکومیت "احکام ظالمانه" با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی فعالان سیاسی بحرین شدند.
ائتلاف جوانان " 14 فوریه" بحرین از آغاز فراخوان انقلابی خود تحت عنوان "برائت از پادشاه" خبر داد و بر ادامه جنبش مسالمت‌آمیز مردم در این کشور تا تحقق خواسته‌های عادلانه و به‌حق آنها تأکید کرد.
ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه در این بیانیه بر حق مردم بحرین در تعیین سرنوشت خود تأکید کرد و بیانیه‌های وفاداری به حمد بن عیسی آل‌خلیفه را دروغین و تلاش برای گمراه کردن و فریب افکار عمومی دانست.
این بیانیه با اشاره به تظاهرات روز یکشنبه بحرینی‌ها برای اعلام مخالفت کامل با باقی ماندن رژیم آل‌خلیفه و اعلام همبستگی با زندانیان و خواسته‌های آنها افزود: روز سه‌شنبه، روز حمایت از فراخوان "برائت از حمد" از طریق ابزارها و شیوه‌های مختلف خواهد بود.
به گزارش شبکه العالم، در این بیانیه همچنین آمده است: روز چهارشنبه نیز خانواده‌های شهدا در چارچوب مراسم و فعالیت‌های روز شهید در بحرین تکریم خواهند شد، و روز پنج‌شنبه نیز شاهد مراسم "جبروت شما زیر گامهای ما" برای افزایش جنبش انقلابی مقاوم و تظاهرات سراسری به‌منظور تأکید بر اهداف انقلاب به‌عنوان مقدمه‌ای برای "جمعه برائت از حمد" خواهد بود.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.
رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان‌های طولانی‌مدت محکوم کرده است.
انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت