۱۰ هزار منزل مسکونی در حملات اخیر اسرائیلی به غزه تخریب شد

10 هزار منزل مسکونی در حملات اخیر اسرائیلی به غزه تخریب شد

خبرگزاری تسنیم: وزارت مسکن غزه در بیانیه ای از تخریب کامل ۹۸۰۰ واحد مسکونی در حملات ۵۱ روزه رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الاهرام، وزارت مسکن غزه روز سه شنبه اعلام کرد که حملات 51 روزه رژیم صهیونیستی به غزه منجر به تخریب 9800 واحد مسکونی به طور کامل و حدود 8 هزار منزل به صورت جزئی شده است.
وزارت مسکن غزه اعلام کرد که برای بازسازی منازل تخریب شده به 1.5 میلیارد دلار نیاز است.
ناجی سرحان، معاون وزارت کار و مسکن غزه روز سه شنبه در نشست خبری ضمن اعلام این مطلب افزود: از کشورهای جهان و دولت های کمک کننده خواستار کمک هر چه سریعتر برای بازسازی غزه و ساخت سرپناه برای بیش از 20 هزار خانواری که طی جنگ غزه مهاجرت کردند، هستیم.
وی همچنین از جامعه بین الملل درخواست کرد تا برای به اسرائیل برای بازگشایی گذرگاه ها فشار وارد کنند تا بازسازی غزه هر چه سریعار صورت بگیرد.
سامح شکری، وزیر خارجه مصر روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با همتای فرانسوی خود تاکید کرد که بازسازی غزه بر عهده جامعه بین الملل است و جامعه جهانی در قبال آن مسئول است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت توافقنامه آتش ‌بس در غزه باید به تثبیت بازسازی این منطقه منجر شود .
روز گذشته گزارش مشترکی توسط صلیب سرخ و آژانس آوارگان سازمان ملل منتشر شد که حاوی ارزیابی میزان خسارات وارد شده به خانه‌ها و ساختمان‌ها و زیرساخت‌های غزه بود. در این گزارش با اشاره به تخریب شدن 17هزار خانه در حملات 2ماهه رژیم صهیونیستی به غزه، آمده است: بازسازی این منطقه 20سال زمان می‌برد. در این گزارش ین‌المللی آمده است: 5هزار واحد و ساختمان غزه که در حملات سال‌های گذشته رژیم صهیونیستی تخریب شده بودند، هنوز بازسازی نشده‌بودند که حملات تازه روی داد و ساختمان‌های ویران اضافه شد.
به گزارش آسوشیتدپرس، گزارش تهیه شده توسط صلیب سرخ و آژانس آوارگان سازمان ملل از کمبود 75هزار واحد مسکونی در غزه برای جمعیت یک میلیون و 800هزار نفری این منطقه حکایت دارد.در این گزارش آمده است: با توجه به ظرفیت گذرگاه غزه برای عبور محموله‌های مصالح ساختمانی برای بازسازی این منطقه، بازسازی غزه حتی اگر همین امروز شروع شود 20سال زمان می‌برد. از گذرگاه غزه روزانه 100کامیون مصالح ساختمانی عبور می‌کند.در 2‌ماه حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه، نزدیک به 2200شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان