اعزام هیئت اسرائیلی به واشنگتن برای گفت‌وگو درباره مذاکرات هسته‌ای/هراس تل‌آویو از امتیازدهی به ایران

اعزام هیئت اسرائیلی به واشنگتن برای گفت‌وگو درباره مذاکرات هسته‌ای/هراس تل‌آویو از امتیازدهی به ایران

خبرگزاری تسنیم: هیئتی بلندپایه از رژیم صهیونیستی سه روز پیش از برگزاری مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ برای دیدار با مقامات ارشد واشنگتن به این کشور سفر خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هیئتی بلندپایه هفته آینده به واشنگتن سفر خواهد کرد تا با مقامات ارشد این کشور درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به گفت‌وگو بپردازند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص ضمن اعلام این خبر از قول یک مقام اسرائیلی خبر داده تل‌آویو از طرح ایده‌های خلاقانه از ایران که به معنی دادن امتیازهای زیاد به این کشور است، هراسان است.

مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 تنها چند روز بعد از سفر هیئت اسرائیلی در نیویورک برگزار خواهد شد. این مذاکرات قرار بود در تیرماه به پاین برسند، اما دو طرف توافق کردند مهلت مذاکرات را برای رفع اختلافات باقی‌مانده به مدت چهار ماه یعنی تا سوم آذرماه سال جاری تمدید کنند. 

گفت‌وگوهای هفته آینده با مقامات آمریکایی که در روزهای 10 و 11 سپتامبر برگزار می‌شود، فشردگی ویژه‌ای خواهند داشت. به نوشته هاآرتص، محور بخشی از گفت‌وگوهای تبادل ارزیابی‌های اطلاعاتی درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و بررسی میزان انعطاف‌پذیری ایران در این مذاکرات خواهد بود.

تل‌آویو و واشنگتن در این گفت‌وگوها تلاش خواهند کرد دیدگاه‌هایشان را پیش از برگزاری مذاکرات هسته‌ای با یکدیگر هماهنگ کنند.

یک مقام بلندپایه اسرائیلی می‌گوید نگرانی تل‌آویو از بابت این است که برخی ازکشورهای شرکت‌کننده در این مذاکرات «ایده‌هایی خلاقانه»مطرح کنند که موجب دادن امتیازهایی به ایران و در نهایت حفظ قابلیت غنی‌سازی این کشور شود.  

سرپرستی هیئت اعزامی اسرائیل را یوال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبری به عهده خواهد داشت و ژوزف کوهن، مشاور امنیت داخلی، برخی از کارشناسان انرژی اتمی، مقامات بلندپایه موساد و مقاماتی از وزارت جنگ اسرائیل وی را همراهی خواهند کرد. سرپرستی هیئت میزبان را ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا و وندی شرمن، دستیار وزارت خارجه و سرپرست تیم آمریکایی در مذاکرات را به عهده خواهند داشت.

اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه قلمداد می‌شود. 

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان