مقام‌های انرژی عربستان از طرح ساخت اولین رآکتور اتمی خبر دادند

مقام‌های انرژی عربستان از طرح ساخت اولین رآکتور اتمی خبر دادند

خبرگزاری تسنیم: مقام‌های عربستان سعودی می‌گویند این کشور قصد دارد اولین رآکتور اتمی برای «مصارف صلح‌آمیز» را بسازند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقام‌های انرژی در عربستان سعودی روز سه‌شنبه اعلام کرده‌اند در حال تأمل بر روی طرح ساخت یک رآکتور هسته‌ای برای «اهداف صلح‌آمیز» هستند.

این خبر را روز سه‌شنبه روزنامه آمریکایی «آلجمینر» ه که به طور اختصاصی اخبار مربوط به یهودیان و اخبار مربوط به اسرائیل را پوشش می‌دهد. البته منبع اصلی خبر، روزنامه عربی الحیات بوده است.

مقام‌های بلندپایه عربستان به این روزنامه گفته‌اند انتظار می‌رود ساخت این رآکتور اتمی قبل از پایان سال تقویمی فعلی آغاز شود. آنها همچنین می‌گویند ساخت این رآکتور اتمی ده سال طول خواهد کشید، اما ریاض برنامه دارد این کار را در مدت زمان کمتری انجام دهد.

هدف عربستان سعودی، مطابق گفته منابع مورد استناد الحیات، ساخت 4 رآکتور اتمی است.

در همین حال، «انجمن جهان هسته‌ای» که یک نهاد نظارت بر صنایع انرژی هسته‌ای است در گزارشی در ماه مه اعلام کرد عربستان سعودی برنامه‌های برای ساخت 16 رآکتور هسته‌ای دارد که قرار است با صرف 80 میلیارد دلار هزینه ظرف 20 سال آینده ساخته شوند.

مقام‌های عربستان سعودی در سال 2010 گفته بودند توسعه انرژی اتمی برای تأمین نیازهای انرژی و برق این کشور ضروری است و ریاض قصد دارد برای کاهش اتکای خود به منابع هیدروکربن از این انرژی‌های جایگزین استفاده کند.

انتهای پیام/م.

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت