رشد قیمت سهام شرکت مالزیایی در پی افزایش تقاضای روغن پالم

رشد قیمت سهام شرکت مالزیایی در پی افزایش تقاضای روغن پالم

خبرگزاری تسنیم: شرکت Sime Darby به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های روغن پالم در مالزی از لحاظ ارزش بازار در پی افزایش تقاضا برای خرید روغن پالم با رشد بی نظیر قیمت سهام در بورس مالزی رو به رو شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت Sime Darby به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های روغن پالم در مالزی از لحاظ ارزش بازار در پی افزایش تقاضا برای خرید روغن پالم با رشد بی نظیر قیمت سهام در بورس مالزی رو به رو شد.

فرانکی آنتونی داس، قائم مقام شرکت Petaling Jaya در این خصوص اظهار داشت: با کاهش قیمت دانه سویا، قیمت روغن پالم به روزهای پر رونق خود بازخواهد گشت.

اقتصاد اندونزی و مالزی به عنوان دو کشور بزرگ تولید کننده روغن پالم(روغن درخت نخل) با افزایش قیمت این محصول که در تولید صنایع غذایی، ارایشی و انرژی استفاده می شود، به رونقی نسبی دست یافتند.

افزایش میزان صادرات این کالا به چین رو به افزایش است در حالی که هند و پاکستان میزان واردات این کالا را به حداقل رساندند.

این در حالی است که، قیمت اوراق آتی روغن پالم که در بورس مالزی  داد و ستد می شود با افت 1 رینگتی(ارز رایج مالزی) در هر تن همراه شده است و به کمترین میزان نسبت به سال 2009 رسید و پس از آن با رشد 1.2 درصدی، به هر تن 1.9 رینگت معامله شده است.

بر این اساس، قیمت سهام شرکت Sime Darby نیز با رشد 0.2 درصدی همراه شده است و هر سهم آن 9 رینگیت مالزی داد و ستد شده است.

کارشناسان پیش بینی می کنند قیمت اوراق مشتقه این کالا در سه ماهه چهارم سال جاری به هر تن 2.4 رینگت دست یابد در حالی که تقاضا برای خرید این کالا رو به افزایش خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه