یازدهمین جشنواره تئاتر کُردی در سقز برگزار می‌شود


یازدهمین جشنواره تئاتر کُردی در سقز برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان سقز گفت: یازدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز از ۱۸ تا ۲۲ شهریورماه در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، نادر فخری صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری تئاتر کردی سقز با اشاره به اینکه فرهنگ اساس و زیر بنای هر جامعه‌ای است اظهار کرد: توسعه فرهنگی لازمه توسعه در سایر بخش های اجتماع است.

وی با اشاره به فرهنگی بودن شهرستان سقز و استقبال مردم از کارهای فرهنگی در این شهرستان گفت: : تمامی امکانات شهرستان برای برگزاری مناسب این جشنواره  اختصاص خواهد یافت.

رئیس ستاد اجرایی یازدهمین جشنواره تئاتر کردی شهرستان سقز تصریح کرد: مسئله فرهنگ یک موضوع فرابخشی است و تمامی ادارات باید برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه، تقویت فرهنگ بومی به عنوان بخشی از فرهنگ ملی نقش تاثیرگذاری در مواجهه با فرهنگ بیگانه دارد، تقویت تئاتر کردی را با اهمیت برشمرد و گفت: هر چه در راستای تقویت فرهنگی این مرز و بوم کار شود هجمه های دشمن بیشتر خنثی می‌شود.

فخری به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر تاریخی به استان و شهرستان سقز اشاره کرد و افزود: ایشان با شناخت از پیشینه و سابقه ای که از استان داشتند، کردستان را به عنوان یک استان فرهنگی  و هنری معرفی فرمودند بنابراین اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری باید با محتوای کیفی و مناسب و در شأن یک استان فرهنگی باشد.

وی در ادامه مردم سقز را مردمی فرهنگ دوست و فرهنگی برشمرد و گفت: مردم شهرستان سقز به کار فرهنگی علاقه‌مند هستند و از آن استقبال می‌کنند و تئاتر کردی سقز نیز یکی از برنامه‌های فرهنگی است که به طور قطع با استقبال مردم مواجه می‌شود.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon