طلای جهانی ۲۰ دلار ارزان شد

طلای جهانی 20 دلار ارزان شد

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۲۰ دلار کاهش یافت و به ۱۲۶۷ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، طلا روز چهارشنبه تلاش کرد تا کاهش قیمت قابل توجه جلسه قبلی خود را جبران کند و به دلیل بالا بودن ارز دلار و آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا، در نزدیکی پایین ترین رقم دو ماه و نیم اخیر معامله شد.
ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهانی در نزدیکی بالاترین رقم 14 ماه گذشته در نوسان بود که ناشی از آمارهای مثبت از میزان تولید در آمریکا و کاهش ارزش ین و استرلینگ بود. تقویت ارزش دلار به قیمت کالاهایی نظیر طلا که بر اساس دلار قیمت گذاری می شوند آسیب می زند، زیرا آنها را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می کند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1267 دلار و 14 سنت رسید که فاصله چندانی با رقم 1262 دلار و 42سنت که پایین ترین رقم از اواسط ژوئن تاکنون بود، نداشت. قیمت طلا نسبت به ابتدای معاملات در روز سه شنبه حدود 20 دلار کاهش یافته است.
یک تاجر فلزات گرانبها در این باره گفت: «تصویر فنی برای طلا بسیار ضعیف است. این موضوع و تقویت ارزش دلار احتمال کاهش قیمت را بیشتر می کند.»
وی افزود: «سطح حمایتی کلیدی در رقم 1265 و 1230 دلار است. این بلاتکلیفی می تواند با نزدیک شدن به زمان تشکیل نشست بانک مرکزی اروپا و انتشار آمار بازار کار آمریکا در اواخر این هفته بیشتر شود.»
بازارها در انتظار نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه هستند تا موضع شفاف این بانک در قبال توقف روند ترمیم اقتصادی، نرخ تورم ناامید کننده و روند کند اصلاحات در حوزه یورو را مشاهده کنند.
پس از آنکه رئیس جمهور فرانسه و رئیس بانک مرکزی اروپا روز دوشنبه متفق القول شدند که کاهش تورم و رشد اقتصادی ضعیف اقتصاد اتحادیه اروپا را تهدید می کند، برخی سرمایه گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا از سیاست های محرک اقتصادی جدیدی رونمایی کند.
انتهای پیام/ 185

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه