پایان روند بررسی آرای انتخابات افغانستان تا ۲۴ ساعت دیگر/۲ هزار صندوق شمارش خواهد شد

پایان روند بررسی آرای انتخابات افغانستان تا 24 ساعت دیگر/2 هزار صندوق شمارش خواهد شد

خبرگزاری تسنیم: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد: بیش از ۹۰ درصد صندوق‌های آرای انتخاباتی بررسی و بازشماری شده و ۲هزار صندوق دیگر باقیست بنابراین امروز یا فردا روند عادی رسیدگی آرا به پایان خواهد رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بیش از 90 درصد صندوق‌های آرای انتخاباتی بررسی و بازشماری شده و 2هزار صندوق دیگر باقیست بنابراین امروز یا فردا روند عادی رسیدگی آرا به پایان خواهد رسید.

براساس گزارش‌ها امروز (چهارشنبه) هم روند بررسی و بازشماری آرا در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با تاخیر آغاز شد و اکنون این روند زیر نظر ناظران بین‌المللی و کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ادامه دارد.

بنا به گفته کارمندان و ناظران حاضر در کمیسیون انتخابات، حدود 2 هزار صندوق دیگر تا پایان روند بررسی و بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان باقی است.

بنابراین حداکثر تا فردا روند بررسی و بازشماری آرا به پایان خواهد رسید و تنها تفکیک آرای واقعی از تقلبی ادامه خواهد یافت.

به گفته مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، در مورد روند ابطال آرا و چگونگی رسیدگی به آن چند جلسه دیگر باید برای شفافیت و هماهنگی اجرای این روند برگزار شود.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از همه دست‌اندرکاران و نهادهای فعال در انتخابات خواست تا با تمام توان کمک کنند که هرچه زودتر نتایج نهایی انتخابات اعلام و رئیس‌جمهور آینده افغانستان مشخص شود.

روز گذشته «نور محمد نور» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در نشست خبری در کابل اعلام کرد: 90 درصد کل صندوق‌های رأی بررسی و بازشماری شده است.

وی گفته بود که برای شفاف سازی بیشتر در روند بازشماری و ابطال آرا آماده پاسخگویی هستیم و اگر در جایی سوء تفاهمی پیش آمده این کمیسیون حاضر است با حضور نمایندگان سازمان ملل به آن رسیدگی نماید.

به گفته  مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، حدالق چهار جلسه دیگر جهت ابطال آرا و رسیدگی به حوزه‌های انتخاباتی نیاز است تا آرای واقعی از تقلبی مشخص شود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان