قیمت نفت در مرز ۲ رقمی شدن قرار گرفت

قیمت نفت در مرز 2 رقمی شدن قرار گرفت

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت با کاهش ۲ دلاری از ابتدای معاملات روز گذشته به ۱۰۰ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت نفت پس از کاهش 2.5 دلاری در روز گذشته امروز اندکی افزایش یافت و به مدد آمارهای امیدوار کننده از اقتصاد آمریکا، از پایین ترین رقم 16 ماه اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسید بود فاصله گرفت.
قیمت نفت در هر دو سوی آتلانتیک در روز گذشته به دلیل تقویت ارزش دلار و نگرانی از کاهش رشد تقاضای نفت از سوی چین و اروپا کاهش یافت.
فعالیت های تولیدی آمریکا در ماه گذشته به بالاترین میزان در حدود 3.5 سال گذشته رسید و هزینه ساخت و ساز در ماه جولای افزایش مجدد قابل توجهی داشت که امیدها را برای افزایش تقاضا برای نفت در آمریکا بالا برد.
آوتار ساندو، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در سنگاپور به رویترز گفت: «آمارهای کارخانه ای ضعیف در چین و اروپا منجر به برو نگرانی هایی در مورد کاهش تقاضا شده و به همین دلیل قیمت ها افت کرده است.»
وی افزود: «بازار نفت در حال حاضر عمدتا متاثر از بخش تقاضا است. ما موضوعات زیادی را در بخش عرضه نمی بینیم و در حال حاضر سرمایه گذاران به دقت در حال رصد کردن تمام تحولات ژئوپلتیک هستند.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر امروز با 37 سنت افزایش به 100 دلار و 71 سنت رسید. بر این اساس قیمت نفت از ابتدای معاملات روز گذشته تاکنون بیش از 2 دلار کاهش داشته است.
قیمت نفت خام آمریکا نیز با 39 سنت افزایش به 93 دلار و 27 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت دیروز 3 دلار و 8 سنت کاهش یافته بود.
تقویت ارزش دلار و رسیدن آن به بالاترین رقم از جولای 2013 تاکنون در روز سه شنبه، موجب افت قیمت نفت شد. تقویت ارزش دلار، کالاهایی نظیر نفت و طلا را که به دلار ارزش گذاری می شوند، برای کشورهای وارد کننده ای گران تر می کند.
انتهای پیام/ 186


 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه