سرمایه گذاری ۴۰۰۰ میلیارد تومانی در صنعت و معدن همدان


سرمایه گذاری 4000 میلیارد تومانی در صنعت و معدن همدان

خبرگزاری تسنیم: استاندار همدان در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان گفت: چهار هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن توسط سرمایه‌گذاران عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان با حضور 122 واحد فعال کشوری در محل نمایشگاه‌های دایمی استان با حضور مشاور رئیس جمهور، استاندار و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.

استاندار همدان در این مراسم گفتمان اصلی دولت تدبیر و امید را رونق اقتصادی، بهبود کسب و کار، کاهش تورم و نشاط مردم در نتیجه ایجاد اشتغال دانست و اظهار کرد: دولت یازدهم بر اساس بررسی‌های کار‌شناسانه، کاهش تورم را دستور کار اصلی خود قرار داده است.

محمدناصر نیکبخت به تورم 44 درصدی و رشد منفی 6 درصدی اقتصاد در ابتدای کار دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: ایجاد رونق اقتصادی افزایش تورم را در پی خواهد داشت و ایجاد تعادل بین این دو فاکتور نیاز به تلاش بسیاری دارد.

وی با اشاره به ایجاد تعادل بین رونق اقتصادی و کاهش تورم در دولت جدید افزود: در حال حاضر شاهد تورم 23 درصد و رشد اقتصادی منفی دو، در کشور هستیم که تا پایان سال به صفر می‌رسد.

عملیاتی شدن چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش صنعت و معدن در استان

استاندار همدان به عملیات‌های اجرایی در هفته دولت اشاره و عنوان کرد: چهار هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن توسط سرمایه‌گذاران عملیاتی شده است.

وی گردشگری را یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان برشمرد و با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران در این بخش گفت: سایت گردشگری با هتل پنج ستاره، مجموعه فروشگاه‌های بزرگ، سه هزار واحد پارکینگ و کمپ اقامتی با سرمایه‌گذاری جدید شروع به کار شده است.

صنعت کشاورزی استان نیازمند صنایع تبدیلی است

نیکبخت با اشاره به مشکل کم آبی در صنعت کشاورزی بیان کرد: صنعت کشاورزی استان نیاز به توسعه صنایع تبدیلی دارد به طوری که از 5/5 میلیون تن محصولات کشاورزی استان سه تن آن نیازمند صنایع تبدیلی است.

وی اشتغال را از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید برشمرد و اظهار کرد: با شروع کار دولت جدید در استان همدان 600 واحد از واحدهای تولیدی استان تعطیل، 300 واحد نیمه تعطیل و تنها 20 واحد از واحد‌ها بالای 70 درصد فعال بودند.

تعیین تکلیف 400 میلیارد تومان بدهی واحدهای تعطیلی استان

استاندار همدان مشکلات 600 واحد تعطیلی استان را به خاطر سرمایه در گردش دانست و افزود: با توجه به همکاری بانک‌های استان 400 میلیارد تومان بدهکاری این واحد‌ها تعیین تکلیف شدند و آماده دریافت سرمایه در گردش شده‌اند.

وی به اشتغال‌های جدید در استان اشاره و تصریح کرد: از فروردین‌ماه 93 هر ماه هزار نفر به بیمه شدگان اضافه شده است در حالی که در سال 92 شاهد اشتغال از دست رفته 6 هزار نفر بودیم.

استان همدان باید مقصد اول گردشگری باشد نه مسیر گردشگری

نیکبخت به توانمندی‌های استان همدان در زمینه گردشگری، اقلیمی، تاریخی، آب و هوا و غیره اشاره و تأکید کرد: استان همدان نباید تنها مسیر گردشگری باشد بلکه باید مقصد اول گردشگری باشد.

وی صنعت ساختمان را از موثر‌ترین فعالیت‌هایی برشمرد که باعث اشتغال می‌شود و افزود: رکود اقتصادی و تحریم‌های وارد شده بر کشور، فعالیت‌های ساخت و ساز و مسکن را تحت تأثیر خود قرار داده و رونق بخش صنعت ساختمان نیازمند تلاش همگانی دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ایران بر روی کمربند زلزله قرار دارد، عنوان کرد: باید اصول ساختمان سازی را با توجه به استاندارد‌ها رعایت کرد و 32 کالای مصرفی ساختمان را با نظارت و مجری به استانداردهای لازم رساند.

نظام مهندسی بازوان استانداری/سرمایه گذاری در همدان یکبار مصرف بوده است

وی با تأکید بر وجود ساخت و ساز و توسعه اقتصادی در همه شهرهای استان افزود: باید از نظام مهندسی به عنوان بازوان استانداری استفاده شود.

نیکبخت بیان کرد: با راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری زمین و مسکن و لایحه برون رفت از رکود اقتصادی باید شاهد رونق اقتصادی در همه زمینه‌ها به خصوص مسکن باشیم.

وی از شهردار همدان خواست برای جذب سرمایه‌گذاران تلاش کند و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در همدان یکبار مصرف بوده است و با همکاری مسئولان به خصوص شهرداری این مشکل باید حل شود.

استاندار همدان سرمایه‌گذاری را یک نوع کارآفرینی دانست و تصریح کرد: دولت مجاز به سرمایه‌گذاری دولتی نیست و باید سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی صورت بگیرد که این امر راهکار نجات مردم از بیکاری است.

وی از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پایان مهرماه امسال در همدان خبر داد و گفت: از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این همایش استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon