منطق ولایت فقیه مستکبران جهان را به زانو درآورده است

منطق ولایت فقیه مستکبران جهان را به زانو درآورده است

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه منطق ولایت فقیه مستکبران جهان را به زانو درآورده است گفت: در ایران ولایت فقیه حاکم است و علت عظمت ایران در دنیا نیز همین موضوع بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله نوری همدانی شب گذشته در دیدار با ائمه مساجد خراسان رضوی اظهار کرد: علما سه ویژگی مهم در جبهه فرهنگی، خدمت به مردم و مبارزه با دشمنان بر دوش دارند و باید این موارد را در رأس کاری خود در مساجد قرار دهند.

وی افزود: خداوند متعال به هر کس که بخواهد توفیقی بدهد او را فقیه در دین قرار می‌دهد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: تکریم و تمجیدی که از علما به عمل آمده از هیچ قشری به عمل نیامده در مقابل وظیفه علما نسبت به سایرین سنگین‌تر است.

وی افزود: کسی که می‌خواهد فقیه باشد باید به 10 معارف اعتقادی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی، مدنی، فرهنگی، سیاسی، حکومتی، قضایی و جهادی توجه کند و باید به این 10 موضوع عمل کند و نسبت به آن‌ها آشنایی کامل داشته باشد.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: دین ما مجموعه‌ای است که این 10 اصل را دارد و هرکس که این اصول را به‌شکلی بهتر و مطلوب‌تر اجرا کند مؤفق‌تر بوده می‌تواند خود را به عنوان یک الگوی صحیح معرفی کند.

وی افزود: در روز قیامت هر کس که علمش بیشتر باشد کرامات بیشتری از جانب پروردگار نصیبش می‌شود و در شهر مقدسی همچون مشهد هیچ‌گاه نباید از این علوم ارزشمند به‌دور باشیم و یا از آن‌ها فاصله بگیریم.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: مشکلات کشورهای دنیا سیاسی و اقتصادی بوده، اما از علما درباره همه موضوعات سؤال می‌شود و آن‌ها باید پاسخگو باشند و با همه موضوعات آشنا باشند.

وی تأکید کرد: وظیفه دیگر علما خدمت و حضور اجتماعی آن‌ها بوده و علمشان باید در راستای خدمت به مردم و سنگر مسجد باشد و پناهگاه مردم بوده و برخورد کریمانه با آن‌ها داشته باشند و ارشاد مردم را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف خود بدانند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کرد: از احوال مردم غافل نباشید و پیگیر رفع مشکل آن‌ها باشید و امام رضا(ع) می‌فرمایند علما متکفل ایتام آل‌محمد(ص) هستند و باید خدمات مادی و معنوی به آن‌ها داشته باشند و باید به فکر مردم باشند و تنها به فکر تشریفات زندگی خودشان نباشند.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: در تمام حوزه‌ها علم اخلاق مهم‌ترین چیز است و باید مسائل اخلاقی را در مساجد خود مطرح کنید.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند امام جماعت رئیس مسجد است اما هیئت امناء، بسیج و کانون فرهنگی هنری باید کمک کنند و هرچقدر که این کمک‌ها پررنگ‌تر باشد نتیجه‌ای مطلوب‌تر دارد و این نوع خدمت بستگی به میزان اخلاص ما دارد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: امام راحل(ره) هنگام قرائت نماز شب اشک‌های‌شان جاری می‌شد و موفقیت علمای بزرگ ما در نتیجه توکل به خدا و اخلاصشان بود.

وی تأکید کرد: در حالات شهید اول آمده که یک شب نماز شبشان از بین نرفت و باید همیشه به موضوع مسجد و نماز شب توجه کنیم و خدمت به مردم را در رأس اهداف خود بدانیم و نسبت به آن‌ها توجه کنیم.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کرد: در ایران ولایت فقیه حاکم است و علت عظمت ایران در دنیا نیز همین موضوع بوده و باید با مردم برخورد و معاشرت خوبی داشته باشیم و درماندگان محل خود را شناسایی کنیم و به آن‌ها خدمت کنیم تا مشمول عنایات خاص حق تعالی باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: هیچ‌وقتی نبوده که جهاد در کنار اسلام نباشد و مطالعه 3 کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) را به علما و روحانیون توصیه می‌کنم.

وی افزود: خداوند هر پیغمبری را که برانگیخت در یک دستش کتاب هدایت و در دست دیگرش ابزار جهاد قرار داشت و در دستان حضرت محمد(ص) قرآن و شمشیر و در دستان امام علی(ع) نهج البلاغه و شمشیر بود و با این کتب نورانی علوم دینی را به پیروانشان می‌آموختند و با شمشیر‌ها نیز دشمنان اسلام را از سر راه برمی‌داشتند.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: امام(ره) اسلام ناب را به میدان آورد و اکنون دشمنان حرکت‌هایی را در جهت کوبیدن تشیع داشته‌اند و باید شما روحانیون و علما به‌عنوان مرزبان اسلام در برابر بیگانگان بایستید.

وی تأکید کرد: در جنگ خندق 10هزار نفر آمده بودند و امروز میلیون‌ها نفر جهت کوبیدن اسلام آمده‌اند و باید تبلیغات شما طوری باشد که مردم همیشه در صحنه عمل آماده باشند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع بیان کرد: مشهد شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله اردبیلی و آخوند خراسانی را داشته و از قم نیز قوی‌تر بوده و شما روحانیون مشهدی باید همچون آن‌ها قوی باشید و در عرصه مبارزه قهرمان باشید و به‌واقع در تمام عرصه‌ها موفق بوده و ادامه دهنده راه این بزرگان در تمام ابعاد باشید.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: باید وحدت و اتحاد داشته باشید و در دنیای امروز بیدار و متعهد باشید و در برابر دشمنان بایستید و در راه حفظ این اسلام و انقلاب که به‌واقع انقلاب امام زمان(عج) بوده بکوشید و مستضعفان را آماده کنید و مستکبران را از سر راه بردارید.

وی افزود: مقام معظم رهبری ویژگی‌ها و برجستگی‌های بسیار زیادی دارند و توانستند که این کشتی پرتلاطم را بیش از یک ربع قرن مدیریت کنند و خود امام خمینی(ره) نیز خدمات بسیار زیادی داشتند و ما باید حامی و پشتیبان آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon