نرخ بازگشت جرم در ایران ۲۱ درصد است

نرخ بازگشت جرم در ایران 21 درصد است

خبرگزاری تسنیم: معاون سلامت و اصلاح و تربیت سازمان زندانها و اقدامات امنیتی و تربیتی کشور گفت: نرخ بازگشت جرم در ایران در مورد زندانیانی که تحت پوشش اقدامات حمایتی نیستند ۲۱ درصد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، محمد حجتی پور صبح امروز در همایش ملی مددکاری ایران در دانشگاه آزاد گناباد اظهار کرد: نرخ بازگشت جرم در ایران از نرخ جهانی کمتر است به طوریکه در کشور نرخ بازگشت در مورد آنهایی که تحت پوشش اقدامات حمایتی قرار گرفتند 7/2 درصد و زندانیانی که تحت پوشش نبودند حدود 21 درصد بوده است.

وی گفت: اجرای کامل اصلاح و تربیت در زندانها نیازمند امکانات کافی و لازم است و در برنامه سوم و پنجم توسعه مواردی در کلیت قوه قضاییه مطرح شده بود که با وجود تلاشهای فراوان در برخی از حوزه ها بخش عمده آنها به اجرای کامل نرسید.

وی بیان کرد: تصمیمات درست در برنامه های اصلاحی وتربیتی زندانها، زمینه های تغییر و رشد فردی و اجتماعی دربین مددجویان توسعه یافته و موجب افزایش اعتماد به نفس و خود باوری در آنها شده است.

حجتی پور ضمن تأکید بر لزوم ایجاد فرهنگ سازمانی قوی در مدیریت زندانها خطاب به مدیران ومسئولین گفت: در بدو ورود زندانی به زندان سطح سواد، وضعیت فرهنگی و نیازهای فرهنگی آنها بررسی، مورد شناسایی و ارزیابی قرار می گیرد.

امام جمعه گناباد نیز در ادامه اظهار داشت: دین اسلام توصیه ها و تکالیفی برای خود فردی دارد، حفظ جان، سلامت شکوفایی استعدادها و رساندن خود به کمال رعایت بهداشت و رعایت قوانین مخدر که منجر به معلول شدن واز دست رفتن جان افراد می شود که این هزینه زیادی دارد، زنان بی سرپرست و معلولین و... به هر حال اسلام در این باره تاکید فراوان دارد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: در قرآن ذکر شده نیکوکاری کنید خداوند نیکوکاران را دوست دارد، در احادیث هم تاکید شده بهترین مردم کسانی هستند که وجود سودمندتری برای جامعه دارند کسی که گره گشایی در جامعه کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد نیز در ادامه اظهار کرد: استفاده ازخرد جمعی و اندیشه خرد ورزان در این جهت راهگشا است و اینگونه نشست های عالمانه یکی از راه های رسیدن به مطلوب است.

حسین مجتبوی تصریح کرد: موفقیت در این امور عزم ملی که مسئولیت علما، اندیشمندان همه و همه دست به دست هم داده تا با مشکلات مقابله عالمانه شود.

وی افزود: این همایش یک رخداد بزرگ اجتماعی است که باعث هم افزایی و همفکری مسئولین شده و آنچه در توان ما بوده سعی شده است انجام شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon