تحریم‌های جدید آمریکا نمایانگر درماندگی غرب از تاثیرگذاری ایران است

تحریم‌های جدید آمریکا نمایانگر درماندگی غرب از تاثیرگذاری ایران است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: تحریم های مجدد آمریکا ضمن آنکه مغایر با توافق نامه ژنو است نمایانگر درماندگی غرب از نقش تاثیرگذار ایران در معادلات منطقه و جهان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه های این هفته نماز جمعه خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا اظهار کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرماید از خدا پروا داشته باشید همچون کسی که یقین کرد و نیکی بجا آورد، پند داده شد و پند گرفت، بر حضرداشته شد و حضر کرد و بینایش کردند و بینا شد و از کیفر خدا ترسید و برای روز حساب عمل انجام داد

امام جمعه خوی با پرداختن به آثار سوء پیروی از هوای نفس  گفت: اگر حوادث تلخ تاریخ بشریت را مورد توجه قرار بدهیم خواهیم دید بسیاری از جنگها ،غارت ها ،قتل عام ها ،سقوط حکومتها و بهم خوردن امنیت جوامع بشری همه ریشه در هوای نفس دارد .

وی با اشاره به ویژگیهای هوای نفس افزود: از مفاد روایات چنین استفاده می شود که هوای نفس قوی ترین سلطان، معیار سنجش اعمال، دشمن ترین دشمنان و در نهایت فرمانده سپاه شیطان است و امیرمؤمنان(ع) می فرماید ألـْهَوی قائِدُ جَیْشِ الشَّیْطانِ هوای نفس فرمانده لشکر شیطان است.

فضایل امام رضا(ع)

خطیب جمعه خوی با اشاره به سالروز شهادت شهید قدوسی، میلاد علی بن موسی الرضا(ع)، قیام 17 شهریور ،روز جهانی مبارزه با بی سوادی در گذشت آیت الله طالقانی و شهادت آیت الله مدنی با تبریک روز میلاد امام رضا (ع) فضایل آن بزرگوار را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: امام کاظم(ع) می فرماید، پیروی کننده از امام رضا(ع) هدایت می یابد و نافرمانی کننده بر او راه کفر می پیماید و خطاب به شیعیان فرمود گواه باشید امام رضا(ع) وکیل من در حیاتم و وصی من بعد از مرگم است و با نقل از یکی از دانشمندان اهل سنت که می گوید امام رضا(ع) در مسجد رسولخدا(ص) فتوا می داد در حـالی که او بیست و انـدی سـال سن داشـت.

جایگاه دانش در اسلام

شکوری با اشاره به روز جهانی سوادآموزی افزود: در ارتباط با اهمیت و نقش دانش و دانشمندان صدها آیه و روایت وارد شده است، از رسولخدا(ص) نقل شده فراگیری دانش بر هر مرد و زن مسلمان واجب اسـت.

وی گفت: فراگیری دانش نوعی عبادت است،گفت وگو درباره آن ذکر خدا، دانش سلاح علیه دشمنان، دانش عامل رفعت و بزرگی اقوام و ملل، به وسیله دانش خداوند ستایش می شود و بوسیله دانش است که حلال و حرام خدا شناخته می شود.

تحریم مجدد نمایانگر درماندگی آمریکا

خطیب جمعه خوی با اشاره به تحریم مجدد ایران از سوی آمریکا در آستانه مذاکرات هسته ای اظهار کرد: این تحریم چند مسئله مهم را اثبات می کند که عبارتند از تصمیم گیران آمریکا تحت سلطه صهیونیستها قرار دارند، رجال سیاسی آمریکا از تعادل سیاسی برخوردار نیستند، بر تصمیمات حاکمان آمریکا نباید اعتماد کرد، بـایـد اقتـصـاد مـقاومـتی را جـدی گرفـت و بر افکـار عـمومی جـهان اثبـات  شد که آمریکا دنبال ماجراجویی است نه حل مشکل.

ناامنی پاکستان تأمین کننده اهداف آمریکا

وی با اشاره به ناامنی 20 روزه حاکم بر کشور پاکستان تصریح کرد: در ارتباط با این حوادث و اتفاقات تلخ اظهار نظرهای متفاوتی می شود ولی هر چه باشد این نا آرامی ها و درگیری ها در پاکستان و سایر کشورهای اسلامی تأمین کننده اهداف شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

شکوری با اشاره به حوادث اخیر کشور یمن و خیزش عمومی مجدد مردم اظهار کرد: این حرکت گسترده انقلابی نمایانگر این است که بیداری اسلامی در منطقه همچنان پایدار است لذا استکبار جهانی و عوامل منطقه ای او توان منحرف ساختن او را ندارند .

وحشت پدر خوانده ها از داعش

خطیب جمعه خوی گفت: در افکار عمومی جهان یکی از صادرات عربستان صعودی تروریسم تلقی می شود چون ریشه تروریست های منطقه عربستان سعودی است در عین حال اخیراً پادشاه عربستان در جمع سفیران کشورهای خارجی از جولان دادن گروه های افراطی در منطقه ابراز نگرانی کرده و اظهار کرده اگر رهبران جهان به مقـابله برنخیزنـد تروریسم یـک مـاه دیـگر بـه اروپـا و دو مـاه دیـگر به آمریـکا خواهد رسید.

وی افزود: نخست وزیر انگلستان نیز بتازگی گفته داعش تهدیدی بزرگ بر امنیت انگلیس است و رییس جمهور آمریکا نیز قبلا چنین اظهاراتی را ابراز کرده بنابراین نتیجه می گیریم بوجود آورندگان و حامیان تروریسم از دست پروردگان خویش نگران هستند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon