مرگ ۱۱ میلیون نفر به دلیل خشکسالی در جهان طی یک قرن گذشته

مرگ 11 میلیون نفر به دلیل خشکسالی در جهان طی یک قرن گذشته

خبرگزاری تسنیم: در حالی که خشکسالی به تهدیدی برای جهان تبدیل شده است مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد از سال ۱۹۰۰، خشکسالی های جهانی ۲ میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار داده و منجر به مرگ ۱۱ میلیون نفر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، به گفته کارشناسان؛ یک پدیده جهانی آب و هوایی، تامین آب و مواد غذایی و همچنین اقتصاد جهانی را در آینده تهدید می کند. از کلمبیا گرفته تا پاکستان، سومالی، استرالیا، گواتمالا، چین و کنیا همه از شرایط خشکسالی رنج می برند.
لین ویلسون، محقق مسائل زیست محیطی در دانشگاه کاپلان در این باره گفت: «تاثیر خشکسالی در طی زمان رخ می دهد و تنها محدود به یک منطقه خاص نیست.» وی افزود: «زمانی که بحث مواد غذایی و داشتن آب آشامیدنی کافی به میان می آید، آب یک منبع نامحدود نیست و ما باید در سراسر جهان آن را بهتر مدیریت کنیم.»
ویل سارنی، مدیر بخش استراتژی آبی در موسسه مشورتی دلویت می گوید: «ما چیز زیادی در مورد چگونگی تاثیرات امنیت آب در جاهایی که کسب و کارهای مختلف واقع شده اند، نمی شنویم...کشورهای دارای منابع آبی فراوان قادر خواهند  بود تولید و کشاورزی را از کشورهای دارای محدودیت های آبی به سمت خود جذب کنند. این می تواند منجر به رشد اقتصادی این کشورها شود.»
خشکسالی ها قرن هاست جهان را با مشکل مواجه کرده است. در حقیقت، این بحث اکنون در .محافل علمی مطرح است که آیا موج اخیر خشکسالی با آنچه در گذشته رخ می داد متفاوت است یا نه.
لاداون هاگلاند، کارشناس مسائل آب و استاد دانشگاه ایالت آریزونای امریکا در این باره گفت: «ما در دهه های آینده شاهد خشکسالی ها و سیل های بیشتری خواهیم بود...گرم شدن کره زمین در حال تغییر الگوی زمان و مکان بارش های جوی است.»
بر اساس برآوردهای انجام شده توسط مجمع جهانی اقتصاد خشکسالی در سراسر جهان سالانه 6 تا 8 میلیارد دلار به بخش های کشاورزی و کسب و کارهای مرتبط زیان وارد می کند.
ویل دلاوان، استاد اقتصاد در کالج لبنان ولی گفت: «خشکسالی جهانی به معنای افزایش کمبود مواد غذایی و بالا رفتن قیمت ها است.»
موضوع دیگری که غیرقابل چشم پوشی است، هزینه های انسانی وقوع خشکسالی است. بر اساس گزارش های مجمع جهانی اقتصاد، از سال 1900، خشکسالی های جهانی 2 میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار داده و منجر به مرگ 11 میلیون نفر شده است.
انتهای پیام/ 200
 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه