۱۰۰ درصد اعتبارات در نواحی مرزی واگذار شده است/ انتقال پادگان ثامن مشهد به گلبهار

100 درصد اعتبارات در نواحی مرزی واگذار شده است/ انتقال پادگان ثامن مشهد به گلبهار

خبرگزاری تسنیم: فرماندهی ناجا گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات در نواحی مرزی واگذار شده ‌و اعتبارات نیروی انتظامی سال گذشته به طور کامل واگذار شده است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار کرد: خوشبختانه هماهنگی‌های خوبی در حوزه نظامی با دولت صورت گرفته است و گاها اگر گلایه‌ای می‌شود برای رشد کشور است.

وی افزود: 100 درصد اعتبارات در نواحی مرزی واگذار شده است و اعتبارات نیروی انتظامی سال گذشته به طور کامل واگذار شده است، ولی این اعتبارات با اینکه با کسری همراه بود ولی در هر حال مناسب وضعیت نیروی انتظامی هم بود به طور قطع مهمترین حرکت دولت برای نیروی انتظامی بهبود وضعیت اشتغال است که با رشد این عیار امیدواریم جرایم به شکل گسترده‌ای کاهش یابد.

احمدی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر توضیحات مختصری در رابطه با طرح آمایش و باز آمایش نیروهای انتظامی و همچنین تغییرات ساختمان‌های محل نیروهای انتظامی و مرزبانی خراسان رضوی تصریح کرد: در این راستا طرحی به نام طرح نهضت عمرانی به وجود آمده ‌که در این طرح امتیازات محدودی در زمینه‌های مربوط به آن وجود دارد، امتیازات عمرانی که داده می‌شود حداکثر پیاسخگوی 10 درصد نیاز ما است.

وی افزود: ما می‌توانیم اماکن نیروهای انتظامی خود را توسعه دهیم و از منابع حاصل از فروش این ساختمان‌ها  را بسیازیم، در در سال گذشته چیزی بیش از 5 تا 6 برابر بودجه دولت هزینه شد و قریب به 300 میلیارد تومان کار عمرانی انجام داده‌ایم، البته نباید فراموش کرد که این روند به وضعیت بازار اقتصادی بر‌می ‌گردد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: خوشبختانه در خراسان رضوی زمین‌های مرغوب و مناسبی وجود دارد که در همین راستا ما قصد بر این داریم تا پادگان ثامن مشهد را به منطقه گلبهار منتقل کنیم و همچنین باید یادآور شد که در حال فروش زمین این پادگان به شهرداری هستیم تا از منابع حاصل از فروش این پادگان وضعیت مطلوبی برای پادگان جدید فراهم آوریم.

احمدی مقدم در رابطه با بازآمایش و آمایش نیروی انتظامی عنوان کرد: به دلیل اینکه شهرهای ما در حال گسترش است و همچنین جمعیت شناور زیادی در کشور وجود دارند که سالی یک میلیون به این جمعیت اضافه می‌شود، معمولا در هر برنامه ارزیابی تجدید نظر اساسی صورت می‌گیرد و ما امیدوار هستیم که این برنامه تا اوایل مهرماه هرچه زودتر صورت گیرد تا با یک جامعه آماری جدیدی روبرو شویم.

وی خاطر نشان کرد: حدود 50 تن کشفیات مواد مخدر به صورت ماهانه در آمار نیروی انتظامی وجود دارد، ولی باید توجه داشت که نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات داشته‌ایم، ما امیدوار هستیم با کنترل مرزها این روند به شکل بهتری رشد و بهبود یابد.

احمدی مقدم با بیان اینکه حوزه اخلاق در جامعه حوزه پر چالشی است اظهار کرد: به طور قطع مامورین ما نیز تدبیر درستی شاید در برخی مواقع اندیشه نمی‌کنند، ما در این راستا تلاش می‌کنیم تا بیشتر تلاش بر تذکر لسانی و ارشاد را سرلوحه کار خود قرار دهیم ولی اگر شخصی در برابر نیروی انتظامی بایستد ما هم مجبور به مقابله با او می‌شویم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon