فاینانس ۱۸ میلیون یورویی چین به ایران افزایش می‌یابد


فاینانس 18 میلیون یورویی چین به ایران افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر اقتصاد در گیلان با اشاره به اختصاص ۲۲ میلیارد دلار معادل ۱۸ میلیون یورو فاینانس چین به ایران، گفت: در جریان مذاکره‌های انجام شده بین دو کشور به دنبال افزایش منابع فاینانس هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد خزاعی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری گیلان در سالن شهید انصاری استانداری، اظهار کرد: گیلان مزیت‌هایی زیادی دارد که مزیت‌های استراتژیک و اساسی آن شامل منابع انسانی، دریا، جنگل، کشاورزی، معادن و دسترسی استان در داخل و خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه هدف توسعه استان و سرمایه‌گذاری خارجی یکی از روش‌های توسعه‌ای است، افزود: یکی از روش‌های توسعه استان وجود منابع انسانی متخصص و فنی بوده و این مهم در توسعه و پیشرفت ضروری است.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه گیلان براحتی بستری مناسب به خارج از مرزها و داخل کشور به سایر استان‌ها است، گفت: یکسری مزیت‌ها و توسعه نیافتگی‌ها که حق گیلان نیست در استان وجود دارد و یکسری از مشکلات که برای سایر استان‌ها وجود دارد.

خزاعی با بیان اینکه نقشه راه توسعه گیلان است، تصریح کرد: تلاش‌ها تحت عنوان آمایش سرزمین در گیلان انجام شد و آنچه رخ می‌دهد شاید همان نتیجه را داشته باشد اما آنچه در ذهن من وجود دارد از جامعیت برخوردار است.

وی با بیان اینکه نقشه راه برای تمام استان‌های کشور تدوین شود، افزود: این نقشه راه براساس ویژگی‌های استان انجام می‌شود و در تامین منابع، اجرای پروژه‌ها و مشخص شدن اولویت‌های استان‌ها موثر است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه از محل تامین منابع خارجی از چین 22 میلیارد دلار معادل 18 میلیون یورو از چین به ایران اختصاص می‌یابد، گفت: در جریان دو مذاکره انجام شده با نخست وزیر چین توسط وزیر اقتصاد به دنبال افزایش منابع تخصیص یافته از چین هستیم.

خزاعی با بیان اینکه در حوزه ایجاد نقشه راه توسعه نحوه تامین منابع مالی فایناس با سرمایه‌گذاری به شکل عمده داخلی و خارجی است، افزود: باید در جذب سرمایه‌گذاران داخلی تلاش کنیم زیرا عدم استقبال از سرمایه‌گذاران آنها را به سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل می‌کند.

وی با بیان اینکه تقویت مارکز خدمات سرمایه‌گذاری از اهداف مهمی است که توسط سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران پیگیری می‌شود، گفت: ریاست این مراکز در استان‌ها بر عهده استانداران است  در تلاش هستیم این مراکز در قدرت تصمیم‌گیری تقویت شوند.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه هدف گیلان در توسعه روابط خارجی بسیار فرارتر باشد، افزود: گیلان دانش، تکنولوژی، نوع منابع مالی و نوع روابط سیاسی را در ارتباط کشورهای مختلف مد نظر قرار دهد و این عوامل در توسعه این استان بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon