۶۶ درصد جرائم اردبیل ریشه در اعتیاد دارد


66 درصد جرائم اردبیل ریشه در اعتیاد دارد

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: ۴۶ درصد زندانیان استان اردبیل را محکومان مواد مخدر تشکیل می دهد که با ۲۰ درصد جرائم مرتبط با این پدیده در مجموع ۶۶ درصد جرائم در استان اردبیل ریشه در اعتیاد دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، الله شکر فخیمی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار کرد: با توجه به آسیب مخرب مواد مخدر بیش از 45 هزار نفر از اهالی استان گرفتار مواد مخدر بوده و با مراجعه به کمپ های ترک اعتیاد و بهبودی سعی کرده اند به درمان و مداوای خود بپردازند که 42 هزار نفر از آنها آقایان و 3 هزار نفر نیز خانم ها هستند.

وی تعداد بهبودیافتگان استان را 2 هزار و 500 نفر برشمرد و گفت: هزار نفر از این افراد در انجمن های مختلف با روش ایمان مداری مصونیت پیدا کرده اند و 500 نفر نیز در مرکز ترک اعتیاد معتادان گمنام موفق به این امر شدند.

فخیمی تصریح کرد: از این 45 هزار نفر که در چرخه درمان قرار گرفتند بیش از نیمی از آنها متاهل بوده و با احتساب خانواده ها و فرزندان آنها ما در استان اردبیل با یک ضریب آماری 140 هزار نفری درگیر مسائل اعتیاد رو به رو هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به دامنه وسیع این آسیب در تشدید جرائم مختلف افزود: 46 درصد زندانیان استان اردبیل را محکومان مواد مخدر تشکیل می دهد که با 20 درصد جرائم مرتبط با این پدیده در مجموع 66 درصد جرائم در استان اردبیل ریشه در اعتیاد دارد.

وی از تدارک 84 برنامه گفت و گو محور در صدا و سیما برای کاستن از این آسیب ها و دغدغه ها با محوریت اجتماعی کردن مبارز با مواد مخدر خبر داد و گفت: نقشه راه در این زمینه مشخص شده و با تهیه سند جامع درمان که در دست اقدام است در بهبودی و درمان اقدامات لازم انجام می شود.

فخیمی بیان کرد: 550 هزار نفر از جمعیت استان در دسترس تبلیغ و ترویج برای کاستن از آسیب ها هستند به طوری که ما از ظرفیت 2 هزار و 500 حلقه صالحان، 3 هزار و 500 رابط بهداشت و 12 هزار پیام رسان به عنوان مبلغان استانی استفاده می کنیم.

وی با اشاره به هم اندیشی های مختلف با نخبگان، اصحاب رسانه و مطبوعات، برپایی کارگاه های توانمندسازی گروه های مرجع، برنامه متنوع فرهنگی، پیشگری و درمان و تفاهم نامه های کشوری و خانه سینما اظهار کرد: در استان اردبیل 13 دستگاه از اعتبارات متمرکز در این زمینه استفاده می کنند و در تلاش هستیم به مانند استان همجوار، آذربایجان شرقی با جمع آوری تمام کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد یک مجتمع عظیمی را در این حوزه راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon