کشفیات مواد مخدر در اردبیل ۲۳۰ درصد رشدیافته است


کشفیات مواد مخدر در اردبیل 230 درصد رشدیافته است

خبرگزاری تسنیم: دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: در ۵ ماه امسال کشفیات مواد مخدر در اردبیل ۲۳۰ درصد رشد داشته که نشان از افزایش تقاضا و درخواست برای استفاده از این مواد دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ناصر عتباتی بعد از ظهر امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار کرد: گرایش به مواد مخدر تنها آسیب فردی نیست بلکه آسیب های دامنه دار آن نظیر قتل، تجاوز به عنف، سرقت و لاابالی گری آثار زیانبار بسیاری به همراه دارد به طوری که ما در حال حاضر ماهانه با ورود 100 پرونده سرقت در شهر اردبیل رو به رو هستیم.

وی برخورد قضایی و کیفری را در این زمینه کافی ندانست و افزود: نمی توان با جمع آوری معتادان و دوباره آزاد کردن آنها به دلیل نبود یک مکان مناسب برای نگهداری و ترک اعتیاد آنها امیدوار بود که این مشکل برطرف می شود بلکه بهتر است دستگاه های مسئول به ویژه علوم پزشکی و بهزیستی پای کار باشند تا به جای کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد متعدد و گاه بدون مجوز یک مجموعه عظیم ترک اعتیاد در استان اردبیل راه اندازی شود.

عتباتی با اشاره به همکاری شورای شهر، شهرداری، نیروی انتظامی و دیگر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: ما با برخوردهای کیفری عامی و یا کشفیات مقطعی نمی توانیم در غلبه بر این مشکل موفق عمل کنیم.

رئیس کمییه حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل گفت: نه تنها با مجازات های سنگینی همچون اعدام و حبس های طولانی مدت نمی توان در حوزه پیشگری و مقابله با مواد مخدر به توفیق دست یافت بلکه گاه بر دامنه این مشکلات افزوده می شود در حالی که تاثیرگذاری حرکت های  تحول آفرین را در این زمینه می توان یک رویکرد مناسب عنوان کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon