اتحادیه تعاونی‌های مسکن در لارستان راه‌اندازی می‌شود


اتحادیه تعاونی‌های مسکن در لارستان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان گفت: اتحادیه تعاونی‌های مسکن و تعاونی توسعه و عمران در لارستان تأسیس می‌شود.

مهناز طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لارستان، با گرامیداشت هفته تعاون، اظهار کرد: در لارستان، تعداد 67 واحد شرکت تعاونی فعال در زمینه‌های مسکن، مصرف، تولید و خدمات در حال فعالیت است.

وی افزود: شرکت تعاونی‌ها می‌توانند با تجمیع سرمایه‌های کوچک و بهره‌مندی از تسهیلات قرض الحسنه برای تأمین تمام یا بخشی از آورده شرکت تعاونی راه‌اندازی کند.

رئیس اداره تعاون لارستان تصریح کرد: شرکت تعاونی می‌تواند با استفاده از مهارت‌ها و دانش سایر اعضاء به طور تخصصی در یک یا چند زمینه فعالیت اقتصادی داشته باشد و این مزیت می‌تواند حتی در جوامع کوچک نیز کاربردی باشد.

وی با بیان بخش‌هایی از مزایا و معافیت‌های شرکت های تعاونی، خاطر نشان کرد: شرکت تعاونی‌ها از یارانه 20 درصدی حق بیمه کارفرما، 25 درصد تخفیف برای درآمد مشمول مالیات ابزاری اتحادیه‌ها و تعاونی‌های متعارف و تعاونی‌های سهامی عام برخوردارند.

طاهری بیان کرد: پیش‌بینی ردیف مستقل بودجه‌ای تحت عنوان شکل گیری و توانمندسازی تعاونی‌ها از ابتدای سال 88 و با حمایت مالی بانک توسعه تعاون، با سرمایه اولیه 5 هزار میلیارد ریال توسط دولت و به منظور تأمین منابع سرمایه‌ای بخش تعاون تشکیل شده است.

وی نقش تعاونی‌ها را در ایجاد اشتغال بسیار مهم و پررنگ عنوان کرد و افزود: با توجه به سیاست اخیر دولت در کوچک‌سازی بدنه دولت و پایین بودن آمار استخدامی‌های دولتی در چند سال اخیر، باید روند ایجاد اشتغال به سمت دیگری هدایت شود که یکی از این مسیرها، تشکیل تعاونی‌ها و تجمیع سرمایه‌های اندک و سرگردان برای توسعه اقتصادی، خدماتی و صنعت است که می‌بایست با هدف کارآفرینی در این راه وارد شد.

معاون مدیرکل تعاون فارس، با بیان آماری در زمینه فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی مسکن، تصریح کرد: در شهر لار 10 شرکت تعاونی مسکن با تعداد 2 هزار و 146 واحد مسکونی، در بخش اوز 5 تعاونی با 608 واحد مسکونی و گراش با 7 شرکت تعاونی با 962 واحد مسکونی که در مجموع با تعدادی بیش از 181 هزار نفر عضو برای 385 نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: از تعداد کل واحدهای مسکونی مسکن مهر تعداد 2 هزار و 457 واحد تحویل شده و تعدادی نیز در حال واگذاری است و امید است مابقی واحدهای مسکونی نیز تا پایان سال تحویل متقاضیان آنها شود.

رئیس اداره تعاون لارستان با اعلام این خبر که از سال گذشته 5 تعاونی دهیاران در سطح بخش‌های لارستان تشکیل شده است، نوید این مهم را داد که با اقدامات صورت گرفته در آینده نزدیک اتحادیه تعاونی‌های مسکن و تعاونی توسعه و عمران لارستان تأسیس می‌شود.

وی درباره راه برون رفت از معضل بیکاری اظهار کرد: برای حل مشکل بزرگ بیکاری باید شناسایی و ترغیب سرمایه‌گذاران، حمایت از طرح‌های توسعه‌ای نیمه تمام، راه‌اندازی طرح‌های اشتغال زا، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، رواج فرهنگ کارآفرینی، تشویق جوانان جویای کار و فارغ التحصیل دانشگاهی به تشکیل تعاونی‌های تولیدی و خدماتی اشتغالزا، ترویج و انتشار فرهنگ اصل بودن کار و خارج کردن برخی مشاغل از دون پایگی انجام شود.

طاهری با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته در مورد عدم به کارگیری اتباع بیگانه، گفت: در این مدت تعداد 103 مورد بازرسی صورت پذیرفته که از این تعداد در 11 مورد، 25 نفر از اتباع غیرمجاز شناسایی و متخلفان در مجموع هزینه‌ای بیش از 26 میلیون ریال جریمه شده‌اند.

وی درباره تشکیلات کارگری و کارفرمایی نیز بیان کرد: در لارستان تعداد 8 مورد تشکیلات کارگری و کارفرمایی و یک مورد کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون لارستان با اعلام این خبر که چندی پیش با پیگیری‌های صورت گرفته انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در لارستان تأسیس شده است، عنوان کرد: افراد برای تشکیل انجمن‌ها و ثبت آن می‌بایست به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان مراجعه کنند و نیازی به مراجعه به اداره ثبت اسناد نیست.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon