۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی در اردبیل اختصاص یافت


114 میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی در اردبیل اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال برای ایجاد فرصت های اشتغال و کارآفرینی مولد در استان اردبیل ۱۱۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا مناف زاده عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اظهار کرد: تاکنون از این میزان تسهیلات 54 میلیارد تومان برای 79 طرح با اشتغالزایی 700 نفر پیش بینی شده که پرداختی ها در حدود 4 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه تنها 4 درصد سهمیه ابلاغی با گذشت 5 ماه از سال با همکاری بانک های عامل پرداخت شده است، گفت: این پرداختی ها بسیار اندک است و از بانک های عامل انتظار می رود در این حوزه با سرعت عمل بیشتر به طرح های مصوب تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنند.

مناف زاده با اشاره به سهمیه 8 میلیارد تومانی استان اردبیل از محل اشتغال خانگی بیان کرد: به غیر از بانک کشاورزی که این تسهیلات به آن ابلاغ شده هنوز سایر بانک ها پرداخت تسهیلات را برای متقاضیان مشاغل خانگی آغاز نکرده اند.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از مصوب شدن طرح جامع احداث مجتمع قالی بافی در اردبیل خبر داد و افزود: این کارگاه عظیم که ظرفیت اشتغالزایی 117 نفر را دارد به صورت متمرکز در حوزه فرشبافی فعال بوده و انواع خدمات به بافندگان فرش ارائه می کند.

وی با بیان درخواست 7 میلیارد تومانی این سرمایه گذار در برخورداری از تسهیلات صندوق توسعه ملی تصریح کرد: امیدواریم در این زمینه بانک های عامل همکاری لازم را داشته باشند.

مناف زاده یکی از گلایه مندی های اصلی سرمایه گذاران را پرداخت تسهیلات با نرخ سود بسیار بالا در بخش صنعت و سرمایه در گردش برشمرد و گفت: با توجه به این شرایط امکان برخورداری سرمایه گذاران از این وضعیت فراهم نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش تولید و صنعت با موانعی رو به رو هستیم که یکی از آنها اعمال ماده 141 است که بانک های عامل به دلیل زیان ده بودن واحدها آماده پرداخت تسهیلات به آنها نیستند.

سیدحامد عاملی گفت: بانک ها کلا وثیقه ملکی در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش می خواهند که این امر امکان تحقق ندارد.

وی تعیین تکلیف بدهی صاحبان واحدها را به دور از نگاه سلیقه ای خواستار شد و بیان کرد: امیدواریم در این زمینه به یک وحدت رویه مناسب دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon