خراسان رضوی پایگاه فقه و اجتهاد جهان تشیع است

خراسان رضوی پایگاه فقه و اجتهاد جهان تشیع است

خبرگزاری تسنیم: استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی زادگاه زبان و ادب فارسی و قطب علمی کشور و خاستگاه شخصیت‌های چون بیهقی، شیخ جام و مطهری و شریعتی است که هر کدام به تنهایی زمینه ساز فخر و مباهات یک قوم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان عصر امروز در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی پایگاه فقه و اجتهاد در جهان تشیع است و به یمن برکت و حضور امام رضا(ع)، بنا به قول امام راحل مشهد را مرکز ایران اسلامی کرده است.

وی افزود: خراسان رضوی زادگاه زبان و ادب فارسی و قطب علمی کشور و خاستگاه شخصیت‌های چون بیهقی، شیخ جام و مطهری و شریعتی است که هر کدام به تنهایی زمینه ساز فخر و مباهات یک قوم است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: حضرت عالی خراسان رضوی را به خوبی می‌شناسید و پایتخت معنوی ،امامت ولایت و اجتهاد در جهان تشیع به واسطه وجود مرقد شریف امام رضا(ع) شناخته می‌شوند که بر اساس سخن امام راحل مشهد مرکز ایران است .

رشیدیان بیان کرد: خراسان رضوی زادگاه  مقام معظم رهبری و قطب مفاخر کشور و زادگاه بزرگانی همچون عطار، هاشمی‌نژاد و ... است که هرکدام به تنهایی موجب سربلندی یک قوم و کشور هستند.

وی عنوان کرد: استان خراسان رضوی سرزمین 17 هزار شهید همچون برونسی و شوشتری و کاوه است و 49 هزار جانباز دارد و سرزمین مردم آگاه و فرهنگ مدار در زمینه تولید و سازندگی است.

استاندار خراسان رضوی  بیان کرد: مردمان خراسان رضوی چشم امید کاروان دولت تدبیر و امید هستند و اماده هر گونه همکاری و همیاری دولت برگزیده خود هستند .

وی خاطرنشان کرد: مردان و زنان خطه خورشید پیام اعتدال را به گوش جان شنیدند و حماسه سیاسی خود را در خرداد ماه خلق کردند و ان را به منظر جهانیان کشیدند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مردمان انقلابی این استان کسانی هستند  که دل در گرو دولت نهاده اند و با حضور خود در انتخابات 24 خرداد92  پیمان خویش را استوار کردند و حماسه سیاسی را خلق و به منظر جهانیان نشان داده اند .

انتهای پیام/

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon