رکورد همراه با تورم مهم‌ترین مشکل صنایع گلستان است


رکورد همراه با تورم مهم‌ترین مشکل صنایع گلستان است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: رکورد همراه با تورم از مشکلات کنونی صنایع در گلستان است که فراگیر هم شده است.

حسینقلی قوانلو در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار کرد: نزدیک به 85 درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری می شود و یکی از اصلی ترین دلایل این رکود، همین کاهش فعالیت های عمرانی است.

وی با بیان این که پیش بینی می کنیم امسال رشد 1.5 تا 2 درصدی در بخش اقتصادی داشته باشیم گفت: دولت بسته خروج از رکود را نهایی کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: باید پذیرفت خروج از رکود یکی از اولویت های مهم اقتصادی کشور است که همه مسئولان بر روی آن تاکید دارند و لازمه آن تقویت بخش تولید و صنعت کشور است.

قوانلو گفت: برای خروج از رکود اقتصادی به اقدامات اساسی و بلندمدت نیاز است و با مدیریت و اتخاذ برخی تصمیمات مهم مانند رفع قوانین دست و پاگیر نیز می توان در بخش تولید تحول ایجاد کرد.

وی افزود: تامین منابع مالی صنعت گران و رفع انحصار در قیمت گذاری ها اولویت مهم دیگر برای رونق اقتصادی و خروج از رکود است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: بهترین راه های خروج از رکود اقتصادی توجه به اقتصاد مقاومتی، استفاده از نخبگان و سرمایه های داخلی و حرکت به سمت خودکفایی است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه دولت برنامه هایی در این بخش ارائه کرده اما باید به موارد ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری همچون اقتصاد مقاومتی توجه خاص داشته باشد.

وی افزود: دولت باید با تقویت فرهنگ، اقتصاد داخلی و اقتصاد مقاومتی زمینه خروج از رکود را فراهم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: در این باره بهترین راه توجه به ظرفیت های داخلی است که امیدواریم بعد از خروج از رکود هم بدون توجه به توان خارجی همه مسائل بر توان داخلی و سرمایه های داخلی متمرکز شود.

وی افزود: دولت در کنترل تورم در سال گذشته و رسیدن از تورم نقطه به نقطه حدود 48 درصد به حدود 14درصد در یکسال گذشته موفق بوده و امیدوارم که سیاست های خروج از رکود و رونق تولید دولت در سال جاری نیز موفق باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon