۹۲۰ میلیون دلار فایناس به طرح‌های مختلف گیلان اختصاص یافت


920 میلیون دلار فایناس به طرح‌های مختلف گیلان اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان با بیان اینکه ۹۲۰ میلیون دلار فایناس به طرح‌های مختلف گیلان اختصاص یافت، گفت: این میزان اعتبار باید تا آبان ماه در پروژه‌ها و برنامه‌ها لحاظ شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه سرمایه‌گذاری گیلان، با بیان اینکه  در گیلان زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم است، اظهار کرد: فضای کسب و کار در گیلان رونق یافته و براساس مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی در این زمینه اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مطالعه آمایش سرزمین و نقشه راه گیلان  معاون وزیر اقتصاد باید کمک و راهنمایی داشته باشد،افزود: برای اینکه اقتصاد گیلان پویا شود باید شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری در استان تقویت شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه کارگروه بررسی مشکلات صنایع در استان تشکیل شده و در هر شهرستان با حضور مدیران عامل بانک‌ها به مشکلات این بخش رسیدگی می‌شود، گفت: یک‌هزار پروژه نیمه تمام صنعتی در استان وجود دارد که در حال بررسی است.

نجفی با بیان اینکه سرمایه موجود استان باید حفظ شود، تصریح کرد: مدیران استان هماهنگ هستند و در تمام بخش‌های تعامل برای توسعه استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه گیلان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه استان استقبال می‌کند، افزود: 920 میلیون دلار فایناس خارجی اختصاص یافته به استان باید تا آبان ماه در طرح‌ها و برنامه‌ها استفاده شود در غیر این صورت براساس اختیارات معاون برنامه‌ریزی و راهبردی ریاست جمهوری به استان دیگری اختصاص می‌یابد.

استاندار گیلان با بیان اینکه جلسات استانی برای اولویت‌بندی این میزان اعتبار تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: تالاب انزلی نیازمند توجه بسیار زیادی است این تالاب بین‌المللی در معرض خطر نابودی قرار دارد و این صدا باید به گوش مسئولان کشور و جهانیان برسد تا برای نجات این تالاب ارزشمند کاری انجام شود.

به گزارش تسنیم، در این جلسه هر یک از مدیران به بیان دیدگاه‌ها  و برنامه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon