جهاددانشگاهی آماده تهیه استراتژی صنعتی است

جهاددانشگاهی آماده تهیه استراتژی صنعتی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاددانشگاهی در ارومیه گفت: کشور فاقد استراتژی توسعه صنعتی است و جهاددانشگاهی آمادگی تهیه آن را دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حمید رضا طیبی عصر امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار کرد: از برنامه های معاونت آموزشی پردازش به آموزش های تخصصی است و در برنامه اجرایی مشخص می شود که در چه دوره ای آموزش های عمومی کنار گذاشته و به تخصصی پرداخته می شود.

وی گفت: وقتی بخش خصوصی در ارائه این آموزش ها وارد کار شده طبیعی است که جهاد دانشگاهی کنار رود  و به سمت آموزش های تخصصی روی آورد.

طیبی تصریح کرد: آموزش های تخصصی در بخش هایی که مورد نیاز جامعه و صنعت و توانمندیهایی که در خود جهاد دانشگاهی به وجود آمده است و دیگر بخش ها قدرت انجام به سرعت آن را ندارند شکل می گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی در رابطه با ایجاد پژوهشکده رویان در آذربایجان غربی و دیگر استان های کشور بیان کرد: در توسعه فعالیت های پژوهشگاه رویان با مشکلاتی مواجه هستیم که یکی از آنها داشتن توانمندی و استعداد در این بخش است.

وی ایجاد امکانات از سوی استان را لازمه دیگر ایجاد این پژوهشکده ها در استان ها خواند و افزود: جهاددانشگاهی از محدودیت مالی برخوردار است و برای پژوهشکده رویان در تهران نیز برنامه هایی با محور توسعه پیش بینی شده است  و همکاری و یاری مسئولان استانی در ایجاد زمینه لازم برای راه اندازی این پژوهشکده ها می تواند سرعت بخش امور باشد.

طیبی تصریح کرد: تقریبا تمام استان ها متقاضی ایجاد پژوهشکده رویان هستند که این امکان پذیر نیست مگر در استان هایی که از ویژگی متناسب با فعالیت های رویان برخوردارند.

وی با بیان اینکه بخشی از فعالیت های پژوهشکده رویان در حوزه اصلاح نژاد دام در ایران است گفت: در اصفهان این فعالیت شروع شده و قصد داریم در سایر استان هایی که دارای این ظرفیت هستند در این رابطه اقداماتی داشته باشیم.

طیبی اظهار کرد: فعالیتی که پژوهشکده رویان در باره سلول های بنیادین انجام داد در سطح دنیا نو است و در این راستا در برخی زمینه ها تجاری سازی انجام شده است.

وی بیان کرد: فردا بزرگترین مرکز تحقیقات سلولهای بنیادین در تهران کلنگ زنی می شود و در این راستا حمایت شهرداری و اوقاف حائز اهمیت و در توسعه آن موثر است.

رئیس جهاد دانشگاهی در رابطه با عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در تولید علم افزود: شروع جهاد دانشگاهی در سال 59 با محور پیشبرد اقتصاد به سمت دانش بنیان بوده است و بدین منظور نیازمند توسعه فرهنگی و اقتصادی و آموزشی هستیم.

طیبی بیان کرد: پیشنهادی به شورای انقلاب فرهنگی و دولت شده است تا برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ماموریت هایی واگذار شود.

وی گفت: برای انتقال فن آوری به کشور دو سه راه وجود دارد که یکی خرید فن آوری است که بدین منظور باید ضمن درک آن به ارتقاء آن پرداخت و جهاددانشگاهی این توانایی را دارد.

طیبی گرفتن امتیاز در انتقال تکنولوژی به خارج از کشور را از موارد مهم دیگر خواند و افزود: جهاددانشگاهی در این حوزه نیز پیشنهاداتی به دولت داده است.

رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: این نهاد انقلابی می تواند در اصلاح برنامه ها نقش داشته باشد و ساختارپردازی کند و کمک فکری داشته باشد.

وی گفت: ما باید به فکر ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان در رشته کارشناسی داشته باشیم چرا که امروزه از مهم ترین دلایل ارتقاء تحصیلی نبود شغل در مقطع کارشناسی است.

طیبی به حل مشکلات در حوزه سیاست خارجی تاکید کرد و افزود: در شرایط تحریم نمی شود برنامه ای جامع ارائه داد و تحت هر شرایطی نمی شود تحریم ها را دور زد.

وی تصریح کرد: نیاز امروز جامعه اسلامی ایران ایجاد فضای همدلی در میان جناح های مختلف سیاسی است و لازم است مدیران اجرایی از مدیران سیاسی جدا باشند تا موفقیت لازم حاصل شود.

رئیس جهاددانشگاهی گفت: کشور فاقد استراتژی توسعه صنعتی است و جهاددانشگاهی آمادگی تهیه آن را دارد و بر اساس پیشنهاداتی که به دولت در این راستا انجام شده موافقت اولیه صورت گرفته است.

طیبی پروژه دیگری با عنوان تعیین ظرفیت دانشگاه ها و موسسات عالی فرهنگی کشور را توسط جهاددانشگاهی مطرح دانست و اظهار کرد: بدین منظور نیازمند تهیه طرح آمایش سرزمین دررابطه با میزان نیروهای تخصصی مورد نیاز بر اساس برنامه های پیشرفت کشور است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon