ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در اراک احیا شود


ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در اراک احیا شود

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: بهترین برنامه برای تقابل با هجمه فرهنگی و یا رخنه فرهنگی دشمن احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده و در این راستا باید تلاش شود تا ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در اراک احیا شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا رضایی ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با حضور امام جمعه موقت اراک و جمعی از مسئولان در فرمانداری اراک برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه به این فریضه اظهار کرد: آن چیز که قطعی است این است که ما دشمنی قسم خورده به نام ابلیس داریم که چنانچه تلاش فرد منجر به ایجاد حفاظ مصونیت از خداوند شود تلاش های شیطان بی‌اثر است.

وی افزود: در عصری زندگی می‌کنیم که رسالت پاسداران سنگین‌تر از برهه‌های گذشته بوده و لازم است از خداوند منان از طریق توجه به قرآن و ادعیه یاری بطلبیم.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر در راستای احیای امر به معروف درست قدم برداریم، به وظیفه ایمانی خود عمل کرده‌ایم و اگر عکس آن انجام پذیرد باید احساس خطر کرد و لازم است در این راستا مسئولان به آسیب‌شناسی جدی در حوزه امر به معروف اهتمام ورزند و با اطلاعات کامل در جلسات حضور پیدا کنند.

رضایی با ابراز گلایه درباره کاهش فعالیت ستاد احیاء تصریح کرد: در حال حاضر ستاد احیای استان فعالیت خوبی ندارد و با عملیاتی ساختن چارت سازمانی، می‌توان در راستای رفع این مشکل اقدام کرد.

وی تلاش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند مشارکت مردمی دانست و افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال فرهنگ مسئولان اهتمام بیشتر داشته باشند و در ادارات و محل های تجمع مردم این فریضه احیاء شود می تواند در مقابل هجمه های فرهنگی تاثیر گذار واقع شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با تاکید بر ضرورت این مهم گفت: تلاش برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر ضرورتی بسیار مهم و نیازمند مشارکت همگانی است و تنها در سایه خرد جمعی و مشارکت گسترده مردم در جامعه زنده می‌شود.

رضایی تصریح کرد: تجربه نشان داده هر زمان مردم برای فراگیر شدن یک موضوع تلاش کنند آن هدف محقق می‌شود، همانگونه که امام خمینی(ره) با توکل بر خداوند و با پشتیبانی این مردم توانست انقلاب را به وجود آورد.

وی افزود: فعالیت‌هایی در این راستا در سپاه ناحیه اراک شکل گرفته از جمله تجلیل از 200 نخبه در ارتباط با  موضوع عفاف و حجاب همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) و قرار است که در سوم مهرماه راهپیمایی خواهران با موضوع عفاف و حجاب در شهر اراک برگزار شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک در ارتباط با موضوع ماهواره گفت: اقدامات فرهنگی برای شناسایی آسیب‌های مرتبط با ماهواره و همچنین برنامه‌های تخریب‌کننده آن در حوزه خانواده‌های ایرانی انجام شده است.

رضایی تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها در شهر اراک داوطلبانه اقدام به تحویل ماهواره‌های خود به ستاد امر به معروف کرده و در قبال آن یک دستگاه دیجیتال به عنوان تشویق در این امر دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon