بروجرد میزبان کاروان زیر سایه خورشید حرم رضوی است


بروجرد میزبان کاروان زیر سایه خورشید حرم رضوی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس اوقاف بروجرد گفت: به مناسبت میلاد فرخنده شمس الشموس امام رضا(ع) فردا بروجرد میزبان کاروان زیر سایه خورشید حرم رضوی است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا گودرزی  در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد، اظهار کرد: با تلاش هیئت محبان رقیه و با همکاری تعدادی از ارگان های دولتی بروجرد برنامه کاروان زیر سایه خورشید فردا در میدان تختی راس ساعت 6 غروب برگزار می شود.

وی با اشاره به هدف حضور کاروان زیر سایه خورشید در این شهرستان اظهار کرد: هدف حضور کاروا ن زیر سایه خورشید حرم رضوی در شهرستان بروجرد به بیان شخصیت بالا و مقدس امام رضا(ع) می پردازند زیرا آن ها به عنوان خادمان حرم رضوی امام رضا(ع) کرامت آن امام را بیان می کنند و حال و هوای حرم را به مردم انتقال می یابند.

رئیس اوقاف بروجرد خاطرنشان کرد: این برنامه با برگزاری جشن و سرور میلاد امام رضا(ع) با حضور خادمان حرم رضوی انجام می گیرد که آن ها تجربیات خود را در اختیار خادمان امام زادگان بروجرد قرار می دهند.

وی عنوان کرد: به مناسبت شمس الشموس در10 امام زاده ای شهر و روستای این شهرستان مراسم جشن و سرور برپا می شود که از این تعداد 3 امام زاده مربوط به شهر بروجرد و مابقی یعنی 7 امام زاده دیگر مربوط به امام زادگان روستاهای بروجرد است.

حجت الاسلام گودرزی با اشاره به مراسم جشن و سرور در این امام زاده ها اظهار کرد: امام زادگان شهر شامل امام زاده جعفر(ع) ابوالحسن(ع) و قاسم(ع) است.

رئیس اوقاف بروجرد عنوان کرد: امام زادگان روستایی شامل خالد بن علی(ع)، علی(ع) روستای دهریز، عسکری تپه مولا(ع)، ابراهیم روستای دهکرد، امام زاده احمد و خدیجه روستای تپه مولا که این امام زاده در مسیر جاده بروجرد-خرم آباد معروف است.

وی با اشاره به شخصیت والای امام رضا(ع) افزود: این امام بزرگ یکی از امامان شیعیان محسوب می شود که با وجود این امام در کشور ایران مشهد مقدس یکی از بزرگترین مکان های زیارتی ایران قلمداد می شود که سیر سفرهای زیارتی به این مکان زیارتی در مشهد زبان زده خاص وعام است که مشهد پذیرای سیرعظیم عاشقان به این امام بزرگوار است.

رئیس اوقاف تصریح کرد: مراسم میلاد امام رضا(ع) در سراسر شهرستان بروجرد هر ساله با شکوه خاصی برگزار می شود که استقبال مردم و به ویژه نسل جوان بسیار پشم گیر است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon