مسئولان، صنایع پایه استان اردبیل را توسعه دهند


مسئولان، صنایع پایه استان اردبیل را توسعه دهند

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: انتظار مردم از مسئولان کشوری و استانی این است که صنایع پایه و مادر را به همراه صنایع تکمیلی و تبدیلی توسعه دهند که خود این امر می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار در منطقه باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ذکی الله خوشبخت عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری اردبیل اظهار کرد: هر چند این میزان خدمات ارائه شده توسط شهرداری در حد انتظارات و خواسته مردم نیست اما شهرداری با وجود کاهش اعتبارات و برخوردار نشدن از اعتبارات دولتی در این حد توانسته است در حوزه عمرانی خدمات خود را ارائه کند.

خوشبخت با قدردانی از انتخاب و حسن ظن اعضای شورای شهر اردبیل در تغیر هیئت رئیسه شورای شهر و عزم جدی شورا در سال دوم مسئولیت خود در دوره چهارم برای ارائه خدمات کیفی تر به آحاد مردم در محلات و مناطق مختلف شهری افزود: شهرداری فاقد اعتبارات دولتی است و بدون پشتوانه مالی نمی تواند خدمات مختلفی را ارائه کند که در این ارتباط ما مردم را همراه شورا و شهر و خرانه واقعیمان را جیب کردن می دانیم.

وی گفت: اعضای شورای شهر به این خدمات قانع و راضی نیستند و مردم را مستحق برخورداری از خدمات بیشتر می دانند هرچند که بنده اعتراف می کنم اردبیل یک شهر فقیر و دارای درآمد کم برای اهالی است.

رئیس شورای شهر اردبیل نبود واحدهای بزرگ تولید و صنعتی را عامل اصلی در توسعه نیافتگی اردبیل اعلام کرد و افزود: شهر ما از عهد قاجار تاکنون دچار یک عقب ماندگی مضمن شده که این عقب ماندگی نه تنها جبران نشته بلکه روز به روز بر عمق محرومیت ها افزوده شده است.

خوشبخت 3 حوزه توسعه اردبیل را کشاورزی، گردشگری و صنعت برشمرد و گفت: ما در بخش کشاورزی دچار خام فروشی شده ایم و در بحش گردشگری نیز قدم های اولیه را برای حضور و تثبیت گردشگران برنداشته ایم و در بخش صنعت نیز همچنان زمین گیر هستیم.

وی بیان کرد: انتظار مردم از مسئولان کشوری و استانی این است که صنایع پایه و مادر را به همراه صنایع تکمیلی و تبدیلی توسعه دهند که خود این امر می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار در منطقه باشد.

رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به 3 عنصر مهم در توسعه کشور در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان تاکید کردند که شامل علم، اقتصاد و عنصر فرهنگ است.

خوشبخت گفت: در کنار علم و دانش و فناوری های نوین و همت مضاعف به کار و تلاش مستمر عنصر فرهنگ نیز بسترساز توسعه پایدار است که ما می توانیم حرکت های تحول آفرین را رقم زده و زمینه خوب توسعه همه جانبه و پایدار را شکل دهیم.

در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری اردبیل که شامل 11 پروژه عمرانی و خدماتی است با سرمایه گذاری بیش از 22 میلیارد تومان بوده در شب میلاد امام رضا(ع) جشن و برنامه های متنوع دیگر برگزاری می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon